PDA

Vis full versjon : Knitrelyd fra b230fk [LØST]



volvo2før
29/09/10, 22:34
Kommer en slags knitre-lyd fra motoren i 760'en: Har ikke lagt merke til dette før i dag da jeg la opp ny strømledning mellom dynamo og starter: Motoren er relativt kald ennå her:

http://www.youtube.com/watch?v=EpBjNFzGw-c

Kan det være noe lager som er på tur? - Tenningsbank?
- Synes å høre att det kommer fra viften eller vannpumpen ett sted.

rogern
29/09/10, 22:47
tenningsbank lager en knitrende lyd. håper ikke det er det. :p
kommer det når turbon begyner og jobbe litt godt? skrudd opp trykk?

kapli
29/09/10, 22:48
http://www.youtube.com/watch?v=EpBjNFzGw-c&feature=player_embedded

volvo2før
30/09/10, 08:00
tenningsbank lager en knitrende lyd. håper ikke det er det. :p
kommer det når turbon begyner og jobbe litt godt? skrudd opp trykk?

Hører det igrunn best på tomgang, og er ikke jevn knitring.. Har shimset opp wastegaten med 1 skive på hvert feste, så den lader rundt 0,8 nå. Har kjørt med rundt omkring dette trykket før, men da med pyseventil. Har tatt av denne nå, og har også kjørt på orginaltrykk en periode. Skal vel gå bra det på en fk motor? - er ikke orginalchipen i den..

R.G
30/09/10, 08:16
hører duu det på tomgang er det nok ingen tenningsbank. ingen ting som ligger borti noe ett sted da?

volvo2før
30/09/10, 13:51
Jeg kan ikke skjønne at noe skal ligge borti.. Startet bilen i dag (ca 3-) og da hørte jeg ingen ting før den hadde gått rundt ett minutt, da begynte det som smått å komme noen knitrelyder.

Kan det være kulden som gjør att noe lager ekstra lyd? - eller bør jeg shimse ned igjen wastegaten? Kan ikke være tegn til noe rådebank..?

volvo2før
30/09/10, 14:01
Var ute igjen nå og startet den, og akkurat det samme begynte etter den hadde gått 1 minutt (2+ grader). Er liksom knitre/klakkelyder med ujavne mellomrom. men jeg ser att drivhjulet fra registeret som går på samme reim som dynamoen vibrerer ganske mye, kan det være ett lager her som er på tur?

gaupe
30/09/10, 14:16
Var ute igjen nå og startet den, og akkurat det samme begynte etter den hadde gått 1 minutt (2+ grader). Er liksom knitre/klakkelyder med ujavne mellomrom. men jeg ser att drivhjulet fra registeret som går på samme reim som dynamoen vibrerer ganske mye, kan det være ett lager her som er på tur?

Sjekk foringane i festa til dynamoen, og anna, er sikkert skeive. Kan ha noko med det å gjere.

r_style
30/09/10, 14:16
Er nok bare viftereima og evt dynamoreima som lager denne lyden, hadde denne lyden i 940'n, spesielt når den ble starta opp om morgenen når det var kjølig... Etter bytting og stramming av reimer var lyden borte...

MadAss
30/09/10, 15:40
Kan også prøve å spraye litt rustløser/5-56 på reima og høre om det blir stilt da.

volvo2før
30/09/10, 16:39
Tusen takk for hjelp!

Skal gjøre som dere sier så får vi se ;)

volvo2før
30/09/10, 18:57
Har nå strammet både viftereim og reim til dynamo, og kan ikke høre noe knitring nå;) men hylingen fra reimene ble jo noe høyere..:p

volvo2før
08/10/10, 18:22
[løst]

Muren Motorsport
08/10/10, 18:37
[løst]

Ja? hva var problemet? å knallstramme reimene kan jo få ett dårli lager i dynamo/vannpumpe til å bli "stille" Eller var det FOR slakke reimer du hadde?

volvo2før
08/10/10, 23:44
Ja? hva var problemet? å knallstramme reimene kan jo få ett dårli lager i dynamo/vannpumpe til å bli "stille" Eller var det FOR slakke reimer du hadde?

Som sagt ble knitringen borte ved å stramme reimer, ergo er vel denne tråden løst??
- og ja, viftereimen var spesielt slakk