PDA

Vis full versjon : Turbomeck (turbomeck.se) Sverige



Morgis
18/01/10, 12:51
Handlet turbo fra Turbomeck for et år siden nå faktisk.
Vil si jeg var godt fornøyd med servicen dems.
Svarer fort på mail, sender varene fort.
Prisene er heller ikke så avskrekkende sammenliknet med konkurrentene.

http://www.turbomeck.se/

Morgis
07/10/12, 23:09
kan vel legge til her at i ettertid har turbomeck lurt meg. Sendte turbo med oljeforbruk i retur til dem for 10 måneder siden så dem kunne sjekke den for evnt reklamasjon eller utedring.
Det dem gjorde, var å kaste den uten å kontakte meg, å istedet tilbyr meg en ny til full pris.
Ble 5 måneder uten turbo, og har i ettertid måtte kjøpe ny turbo (såklart ikke fra turbomeck).
Fortsatt ingen turbo i retur fra dem, enda dem for 3måneder siden sa jeg skulle få en brukt tilsendt i retur.
Vanvittig skuffet og bedradd over turbomeck. Dem svarer ikke lengre på mine mailhenvendelser.

Anbefales ingen å kjøpe noe her.

C.Erstad
10/10/12, 21:43
Venta på en flens og noe greier i 4 uker no...

Daniel V
11/10/12, 07:24
Tror det varier veldig hos Turbomeck.

JanJ her inne, som hadde den safranfargede V70R AWDen som vant på Kongsbergtreffet 11' har bare positive ting å si. De turboene han har kjøpt derifra har visst fungert utmerket!

Morgis
11/10/12, 10:22
helt til han får en B-turbo og må reklamere.. Da blir det nok annen klang i fløyta hans

C.Erstad
12/10/12, 22:27
Da har eg fått noen av delene mine... fikk 2 av 3 stykker og har betalt for alle...

Kjempe bra

kompi
13/03/13, 21:16
åssen er det med kvaliteten på turboene han selger? bare noe drit eller funker det?

Morgis
15/03/13, 09:23
Da har jeg omsider motatt en erstatningsturbo..... i langt dårligere stand enn hva jeg sendte inn.
denne har slark i kompressoren.

GMV
08/10/15, 20:43
Vil bare tilføye litt info her ang Turbomeck.
I lengre tid har jeg kikket litt på diverse alternativer til turbo på min småtrimmede 940. Helst med så orginal look som mulig.
Kikket litt på Kuginawa på ebay som tilbyr 20T, men følte liksom ikke det var "nok" og de hadde heller ingen av de alternativene til 940 med det mer åpne 9blad turbinen. Det er jo som kjent eksosen som er trang på disse.
Så kom jeg over Turbomeck som kunne tilby en 13C tilpasset 2/7/9 serie med 18G (aka 22T) kompressorhjul i billet fra TD05 familien. Den var beskrevet som at den hadde 9 blad turbin og maxportet #7 (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=7) eksoshus noe som lovet bra. Men på bildene var det avbildet en standard 12blad turbin som gjorde at jeg kontaktet han for å få bekreftet at det var 9blad og det kunne han bekrefte. Dermed ble det lagt inn en bestilling.
Etter 9 dager med uendret ordrestatus så tok jeg kontakt for å etterlyse om den var sendt, men nei det var den ikke pga han ventet på turbinhus, noe som var iogforseg ok siden bilen hadde en fungerende 13C påmontert.
Etter å ha ventet i 4uker på levering så demonterte jeg den 13C'n som stod på for å returnere den som 1000kr pant.
Kom på postkontoret i Sverige (etter mye om og men!), åpnet esken og så at det var orginalt 12blad eksoshjul på den! Det var heller ikke 13C kompressorhus, men ett 13G som hadde noe hjemmemekket wg feste for at det skulle passe rødblokk. Jeg ble ganske så skuffet, men så meg nødt til å ta den med siden jeg hadde kjørt langt OG demontert en fullt fungerende 13C fra bilen. Til info så koster en 9blad turbin 1000-1200,- så han har egentlig lurt til seg disse ekstra kronene uten å i det heletatt informere meg om saken!
Kontaktet han umiddelbart og fortalte at den ene grunnen til at jeg hadde bestilt denne var pga 9blad turbin, grunnen var at han ikke hadde denne turbinen på lager og han kunne forsikre meg at det ville gå bra siden han hadde portet eksosen max. Om jeg absolutt måtte ha 9blad så kunne jeg returnere den for bytte inklusive balansering, men at det ville ta minst en mnd pga ferie og ikke lagervare. Jeg kom med forslaget om at jeg kunne montere den slik at bilen faktisk kunne brukes og at han kunne sende meg en ny turbin når han hadde den inne. Etterlyste denne for 1mnd siden uten svar og nå er det aksialslarke i turboen i tillegg som jeg har fått mest sannsynlig pga han sikkert har gitt f i å montere racelager som han påstod den skulle ha.
KOMMER ALDRI TIL Å ANBEFALER NOEN Å HANDLE AV DENNE USERIØSE FYREN. HELLER ALDRI TIL Å HANDLE DERIFRA SELV!
DERE ER HERVED ADVART!