PDA

Vis full versjon : Kalipperen subber såvidt innerst på felgen...



Leif AWD R
29/09/10, 20:20
Har en 2000 mod v70R AWD...
Bytta over til vinterdekk i dag. 17" felger..
Har et lite problem med at ene framfelgen subber såvidt borti kalipperen...
Er det mulig å pusse litt på felgen med vinkelsliper med en fin pusseskive? eventuelt noen som har noe lurt å komme med?

På forhånd takk :)

Kuleberg
29/09/10, 20:23
ville jo mye heller slipt litt på kaliperen enn på felgen da

Leif AWD R
29/09/10, 20:27
ja... har vært inne på tanken... skl se på det etter jobb i morgen...

Kuleberg
29/09/10, 20:28
ja begynner du å røre noe på felgen så kommer jo ubalansen med en gang.

Leif AWD R
29/09/10, 20:31
ja er redd for det jeg og.. hvor mye kan man egentlig slipe av kalipperen på toppen? vil ikke ta for mye og ødlegge den heller..

Martin.S
29/09/10, 20:34
Om den subber så vidt er det ikke fare for å ta for mye av kalipperen for å få det til å funke, ta av den 2-3 milimeter:) Husk all klaring er god klaring.

Leif AWD R
29/09/10, 20:43
så sant så sant :)

gleder meg til vintern!!! 265 hester, nye vinterdekk og AWD :) :)

kapli
29/09/10, 20:57
4 eller 5 mm spacer.

MrX
29/09/10, 20:58
Du kan jo også bruke noen smale spacere, da slipper du og slipe i noe som helst.

-Shark-
29/09/10, 20:59
Er det selve felgen eller et lodd på felgen som tar i calipern?

Leif AWD R
29/09/10, 21:10
er selve felgen.. har sjekka og det er ikke noe lodd som tar borti...

brynna
30/09/10, 18:53
Har en 2000 mod v70R AWD...
Bytta over til vinterdekk i dag. 17" felger..
Har et lite problem med at ene framfelgen subber såvidt borti kalipperen...
Er det mulig å pusse litt på felgen med vinkelsliper med en fin pusseskive? eventuelt noen som har noe lurt å komme med?

På forhånd takk :)

Spacere er ikke lovlig (som jeg har forstått da) og subber felgen på kalipper er vel ikke felgen lovlig i hht. regler for innpress. Jeg er ikke paragrafrytter, men slenger ut et tips: La felgen stå på bilen, spinn hjulet og sett borti en vinkelsliper forsiktig på det området du ser slitasjemerket. Påse at sliper tar jevnt ved at du har et anlegg. På denne måten sliper du jevnt rundt hele felgen og sannsynligvis unngår du kast i hjulet. Går an å slipe først og etterpå balansere hjulet

Leif AWD R
30/09/10, 19:05
felgen er en original 17" volvofelg.... er bremseskivene som ikke er originale.... er noen store jævler... de satt på når jeg kjøpte bilen i sommer.. gidder ikke bytte de ut før det er nødvendigt... pussa litt av toppen på kaliperene foran i dag.. problemet løst... :) blir satt på originale skiver når disse er utslitt... har 19" på sommerhjula, litt i største laget syns jeg... kommer nok til å gå ned en dimensjon eller to til sommeren igjen...