PDA

Vis full versjon : Vindusviskerne stopper ikke i hvileposisjon



Kenneth D
18/01/10, 09:55
Når jeg bruker vindusviskerne mine og tar på lav hastighet f.eks og når jeg stopper de med hendelen så stopper de ikke i park/hvileposisjon, men gjerne over. Motoren er splitter ny,kan det være releet? Hva er prisen på den?

Oddwar
18/01/10, 10:09
Dette kan du vel justere på baksiden av motoren, altså du kommer til under dashbordet på passasjersiden. løsne den 10mmskruen å justere stagene.

Kodja
18/01/10, 10:41
føøøør du gjør det der så tester du nå det jeg har gjort på frøkena sin 244 med akkurat det problemet at viskerne ikke stoppet i hvileposisjon når du tok av hendelen. til henne så stoppa viskern der og da når vi slo av hendelen.

1 du tar av dekselet på viskermotoren i motor rommet.
2 du skrur av\drar ut den plastdelen som kontakten står i med de to metallpinnene på rett opp.
3 rengjør litt på pinnene og eventuelt da sjekker om det trengs å rengjøres for å oppnå god kontakt på den runde "plata" som pinnene har kontakt mot i selve motoren. det er et lite opperom der som gjør at motoren skjønner når den er i hvilkeposisjon. sørg for at dette er rent.
4 prøv å bend de kontaktene litt ned så de har litt motstand\press mot plata de snurrer mot.
5 skru sammen og test.

dette fungerte i alle fall hos oss!! kosta ca INGENTING og de var gjort på 15 minutter! :)

Kenneth D
18/01/10, 11:47
Men er dette nødvendig når motoren er splitter ny da?

Kodja
18/01/10, 11:51
pris = 0,-

Volvo-Power
18/01/10, 15:55
eller bare ta av armene, kjør motoren til den stopper, da har du jo hvilestilling.. sett såpå armene ijenn.

Gneizten
18/01/10, 23:33
hos meg var det bare dårlig kontakt på kontaktstykket til visker bryteren, så ville sjekka dette først;)