PDA

Vis full versjon : Lekkasje fra servo?



Daniel V
28/09/10, 21:49
Heisann!

Ser det er begynt å dryppe litt fra bilen min i det siste. Er bare snakk om et par dråper i døgnet, og litt mer hvis jeg kjører, men det er jo nok til at den ikke kommer igjennom EU..

Har kjørt bilen over smøregrava hvor det for meg ser ut som om det drypper olje fra servo. Hvor det kommer fra aner jeg ikke, men har peilet motoren en rekke ganger uten at det har vært lavere nivå der, men i styreservobeholderen ser det ut til å ha minket. :(

Noen som vet om noen typiske steder det pleier å lekke servoolje?

Så på programmet "Wheeler dealers" i går (onsdag 27/9) og der hadde de samme problemet bare med en Jensen.. Mekanikeren sa at det var tannstaget som var problemet her, og at det var en så kompleks del at det ikke var noe vits å prøve å reparere det, og at man måtte kjøpe et nytt tannstag for å få fikset problemet.

Tittet litt på Mekonomens hjemmeside i stad, og så at tannstaget til bilen min koster :eek:5561,-:eek: + 1500,- i pant (hva nå enn dette skal være godt for..)

I tillegg er det sånn nå at frem til jeg har oppkjøring (om 22 dager) så har jeg så rævva tid at jeg ikke rekker å ordne det selv, så det må settes på verksted..

Derfor lurte jeg på om noen av dere vet hva det lekker fra på bilen min, og om jeg må bytte hele tannstagdriten eller ikke...

Forresten er bilen en 240GLE fra 86 med B230A :)

Takker for svar :D

kapli
28/09/10, 22:44
Ta og vask bilen underifra og la den stå litt så ser du lettere hvor det drypper fra. Men om det er tannstanga så er ikkje den dyr å kjøpe brukt.

Daniel V
28/09/10, 22:48
Har tenkt på saken ja.. Angrer sykt på at jeg solgte delebilen min.. Etter den ble solgt har den ene delen meldt seg etter den andre, og jeg må Oslo rundt for å finne ditt og datt jeg kunne plukke utenfor døra før :p

kapli
28/09/10, 22:55
hehe typisk det ja

Daniel V
28/09/10, 22:57
hehe typisk det ja

Men er det stor jobb å bytte det? Vet at jeg vil klare det selv, men det er mer det med at tiden ikke alltid strekker så godt til... :(

kapli
28/09/10, 23:00
Aldri montert det, men skrudde av her om dagen og det gikk lett. Er vel strengt tatt bare endeledd, 2 skruer på kvar side som holder stanga og slanger, så er den ute, går fort

Minge
29/09/10, 02:05
Det du kan gjøre er å prøve å bytte kobberringen som er mellom tannstaget å slangen som går til servopumpa. Kan være at den er dårlig. Kobber varer jo ikke evig;) Har bytta på min å det har ikke trengt å fylle på mere olje enda:)

egil
29/09/10, 08:33
Har meir tru på simmering ved inngåande aksling til tannstanga(noko som har gått igjenn på mine 240). Brukt tannstang ligge vel på 1500.-
Kan og prøve tilsettning til servo. Fungerer ved enkelte tilfeller.

Aartun
29/09/10, 08:53
Har meir tru på simmering ved inngåande aksling til tannstanga(noko som har gått igjenn på mine 240). Brukt tannstang ligge vel på 1500.-
Kan og prøve tilsettning til servo. Fungerer ved enkelte tilfeller.

Samme ringene som røk i min tannstang, jeg kjøpte ny. bytting er en kurant jobb, så lenge srkuer og bolter som har sittet altfor lenge bare går av. Bare husk å lufte nye systemet etter montering, uten belastning, altså med forhjula i lufta, før du bruker nye servoen ved kjøring.

Aartun
29/09/10, 08:58
Heisann!



Tittet litt på Mekonomens hjemmeside i stad, og så at tannstaget til bilen min koster :eek:5561,-:eek: + 1500,- i pant (hva nå enn dette skal være godt for..)



Akkurat som ei flaske brus :)
du får 1500,- for å levere inn den gamle tannstanga.
Jeg kjøpte for eksempel mi fra BCB, og skulle da sende den gamle i retur for å slippe å betale 1500,- ekstra. Slapp imidlertid det da jeg fortalte hvilke tilstand den var i, den var ikke akkurat noe å samle på :p

Daniel V
29/09/10, 09:26
Akkurat som ei flaske brus :)
du får 1500,- for å levere inn den gamle tannstanga.
Jeg kjøpte for eksempel mi fra BCB, og skulle da sende den gamle i retur for å slippe å betale 1500,- ekstra. Slapp imidlertid det da jeg fortalte hvilke tilstand den var i, den var ikke akkurat noe å samle på :p

Takker for svar :D Skal bruke ferien nå på å få sett ordentlig på saken ;) Bytter like så godt bremse skiver/klosser, bremseskjold og endeledd forann når jeg er i gang :)