PDA

Vis full versjon : søknadsskjema motorbytte?



Tufte_
28/09/10, 21:33
Noen som har en "mal" på ett søknadsskjema på skifte av motor i volvo?
Tenker da på ett sånt skjema som skal sendes til både volvo og biltilsynet...

Kodja
28/09/10, 21:43
er det ikke bare å ta med papirer på hvilken bil motorn stammer fra, effekt og kopi fra volvo hvilken effekt motorn leverer originalt samt være innenfor godkjent effekt og det da og bestille seg time på BT? :)

Tufte_
28/09/10, 22:16
Jo vis du skal sette inn en volvo motor så er det det..men jeg skal ha inn en chevy v6 og da måtte jeg sende en søknad til både volvo Norge og biltilsynet.

Kodja
28/09/10, 22:22
i en 240? da er du for seint ute. er jo mange tråder der nå på dette og alle ender opp med at tillatelsen fra volvo norge om montering av v6\v8 er inndratt vell?! :( :)

ArneR
29/09/10, 00:47
V8 er uaktuelt visstnok, men V6 bør gå om søknaden er godt skrevet, samt god dokumentasjon på effekt/vekt/avgasskrav den aktuelle motoren har.

Volvo har jo levert V6 selv, og så lenge den ikke veier mer enn en normal volvo motor, og effekten og avgassene er i henhold bør ikke det by på noen problemer.

Tufte_
29/09/10, 15:05
4.3l til chevy har jeg fått bekreftet at lar seg montere av volvo.men må søke om ombyggingen både hos volvo og biltilsynet.v8 får en ikke godkjent lenger så derfor blir det da V6,ikke helt det samme,men...hehe

egil
30/09/10, 13:17
MÅ søke BT hvis du skal skifte/endre motortype. Eg fekk pes pga eg ikkje hadde søkt BT om skifte til FK i 240. Hadde alle papirer osv bortsett fra søknaden til Bt. Fekk an godkjendt, men han BT typen var ikkje fornøyd.