PDA

Vis full versjon : R-fanger kopi i glassfiber VS orginal?



Tore
28/09/10, 21:00
Har fått tilbud på en ulakkert ny R-fanger i glassfiber til ca 3000 kr. Hvordan er kvaliteten/holdbarheten på disse vs orginale R-fangere fra Volvo?

Er orginale R-fangere fortsatt å få tak i, og hva koster evt disse? (ulakkert da R aldri har blitt levert i min bils farge).

Hvor mye må man regne med å måtte betale for lakkering av en fanger? (Kuriøsitet; i 1990 betalte jeg 2.500 for hel-omlakkering av en pastellbeige Ascona B til rød med klarlakk på ett lakkeringsverksted. Grunnarbeidet og demontering hadde jeg gjort selv da...)

Jack89
28/09/10, 22:39
akkurat det synes jeg du mildt sagt skal drite i;) glassfiberen holder ikke på lakken...en liten steinsprut...litt vinter...litt høytrykkspyler og det setter stygge merker og det "flasser" av og den tåler absolutt ingenting. Koster vell fort en 5-6 tusen hos volvo og de har den enda, du sparer vell litt om du har orginalfangeren for da kan du bruke overdelen altså den i svart plast fra den gamle fangeren din. Disse jalla glassfiberkopiene er ofte hele stykket. Kjøp orginalt i plastikk...tåler noe helt sinnsykt mye mer og penere overflate. Glassfiberen bli stort sett altid litt bølgete:D

Morgis
28/09/10, 22:43
glassfiber er som kjeks i forhold til den originale.
850 r-fangeren er imponerende fleksibel.
Denne bulken i plastikken fikk jeg, og jeg kunne dytte den ut igjen. Ble ei lita sprekk bare
Antar x70 er lik plastikkblanding.
http://www.morgis.net/Bil/Volvo%20850%20t5r/spoilerbulk08.jpg

Nilsebu
28/09/10, 23:25
full pris på r-fanger var 5200 (ferdig lakkert i R-farge) når jeg kjøpte (noen uker siden). Er vel snakk om en 4-500,- mindre ulakkert.

Ville også regnet med at det koster rundt 2000,- for lakkjobben. Prisen er beregnet fra mitt grunnlag på priser på lignende deler her i Haugesund.

mrstfu
29/09/10, 01:38
glassfiber har jo da også, på bakgrunn av at det er langt stivere enn plasten i originalfangeren, antageligvis en heeelt annen passform, som regel dårligere.

Ola Hagen
29/09/10, 18:51
glasfiber kan ikke brukes på bil, hvis du skal ha steinsprut og vinter og minus grader, er sjukt fort gjort at de ryker. Er mye bedre med "plast", siden de fjærer på en måte.

Jeg hadde glasfiber add on, også var jeg ute og kjørte og møtte på en semitrailer mens det var sørpeføre, og når jeg var på vei inn til matbutikken, så VOILA så oppdaga jeg at add on leppa var helt knust, Mange av bitene var borte så jeg kjøpte like godt org plast add on til 940'n...

og det smalt godt når jeg møtte den semi'n, kom jo snø og dritt over panseret i tillegg..

Tore
29/09/10, 18:57
Oki; da glemmer jeg fiberfangeren :) Så bare for meg en billigmulighet, men høres mer ut som en fjasko-mulighet; bedre med en hel og pen standardfanger enn en flisette Fake-R-fanger!

Takker alle for svar/innspill!