PDA

Vis full versjon : Erfaringer/synspunkt til grenrør uten uttak til ekst.wg? anyone?



mcnugget
28/09/10, 13:04
Veit ikkje om det hører heime i avansert trimming, men legger det her iallefall...

Nokon som har synspunkt eller erfaringer med dette grenrøret?
Takkar på forhånd for sakelige svar.

http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=175&artnr=C2-2F3&visa=1-30&Sort=Beskr&Visn=Std

gull pilen
28/09/10, 13:51
det eneste er vel det at turboen havner over grenrøret og som kjent så stiger jo varme...
har og hørt at disse må lages støtte brakett til, er vist sånn kina kopi greier...

mcnugget
28/09/10, 15:12
er det fordeler med top mount av turbo eller er det bare drit da? er jo mangen som kjører med turbo over grenrør på heftige motorbygg...

Visst det er stor fare for at det sprekker og slikt er det ikkje intressant..
Flere som har synspunkt angående dette?

depress
28/09/10, 15:16
ja det er fordeler. man får plass til større turbo. men!. det grenrøret der må sveises om på flensen inn mot toppen får å få de til å bli riktig som de sier at den er. pluss det er veldig tynt godt å dårlige skjøter på det grenrøret. kjennt at det knekker eller ødelegger turboer pga sveise perler som ligger igjen inne i grenrøret som løsner etter litt bruk å knekker bladene på turboen da de løsner. annbefaler deg å kjøpe noe annet. ajden og lgspeed selger noen som jeg heller vil annbefale

mcnugget
28/09/10, 15:18
takk for litt mer utfyllende svar... :) Da er saken biff.. ;)

mcnugget
28/09/10, 15:20
http://www.lgspeed.se/produkt.php?kategori=4&id=65

Dette da? Nokon som har synspunkt om dette? :D

volvobrage
28/09/10, 17:01
detta her har flyfaen skreve i ett innlegg i grenrør inspirasjons tråden:)

detta er då ulemper med grenrør montert med turbo i topp...

Nr. 1: Varme. Varme stiger opp, og det kommer mye varme fra et grenrør og turboen trenger ikke bli noe varmere enn den ellers ville ha blitt.

Nr. 2: Vekt. Bedre å ha en tung turbo lavt mtp bilens tyngdepunkt.

Nr. 3: Egensvingningstendensen (resonansvibrasjoner) blir redusert.

Nr. 4: Down pipe blir mindre svinger på, og kortere og lettere å lage.

Nr. 5: På topper som B234 toppen hvor eksoskanalene kommer ut i en oppadgående vinkel blir det mere naturlig å henge turboen under grenrører da man får fine buer på rørene og derav bedre flow og mindre mottrykk

Nr. 6: Ikke kritisk, men har du et fint grenrør får du et penere motorrom og det ser mindre kaotisk ut.

Eneste ulempen jeg kan se er at det i visse biler kan bli trangt hvis man har en stor turbo. Og hvis man har plasset WG dumt, kan det blir vanskelig å justere uten å brenne seg (men har man pulsventil og datastyrt laddetrykk er det jo ikke noe problem egentlig)

mcnugget
28/09/10, 17:17
Thanks ;) ser jo det at dei fleste grenrør som ligg til salgs rundtom har top mount da.. Turboen som eg skal bruke er jo ikkje akkurat ekstrem størrelse på, og justering av ekstern wg trenge eg ikkje å tenke på da.. Men eg veit ikkje kva eg burde gå for i grunn... :p

volvobrage
28/09/10, 19:59
Thanks ;) ser jo det at dei fleste grenrør som ligg til salgs rundtom har top mount da.. Turboen som eg skal bruke er jo ikkje akkurat ekstrem størrelse på, og justering av ekstern wg trenge eg ikkje å tenke på da.. Men eg veit ikkje kva eg burde gå for i grunn... :p

er aldri godt og vite, fins nok tusen argument for og imot begge:P

sjølv syns eg top mount er råare om ein har ein pjasen turbo:D men ser fort litt meir uorginalt ut..

mcnugget
28/09/10, 20:27
det synst eg og... ;) kanskje turboen min blir for liten til slik show off... :p du må hjelpe meg å sveise eksos uansett so du kan få vere med å bestemme.. :D

Breide
28/09/10, 23:35
Sjekk ut denne, slik skal det se ut http://www.cardomain.com/ride/2282798

gull pilen
29/09/10, 09:57
den var kul...

Njål Nilssen
29/09/10, 20:10
detta her har flyfaen skreve i ett innlegg i grenrør inspirasjons tråden:)

detta er då ulemper med grenrør montert med turbo i topp...

Nr. 1: Varme. Varme stiger opp, og det kommer mye varme fra et grenrør og turboen trenger ikke bli noe varmere enn den ellers ville ha blitt.

Nr. 2: Vekt. Bedre å ha en tung turbo lavt mtp bilens tyngdepunkt.

Nr. 3: Egensvingningstendensen (resonansvibrasjoner) blir redusert.

Nr. 4: Down pipe blir mindre svinger på, og kortere og lettere å lage.

Nr. 5: På topper som B234 toppen hvor eksoskanalene kommer ut i en oppadgående vinkel blir det mere naturlig å henge turboen under grenrører da man får fine buer på rørene og derav bedre flow og mindre mottrykk

Nr. 6: Ikke kritisk, men har du et fint grenrør får du et penere motorrom og det ser mindre kaotisk ut.

Eneste ulempen jeg kan se er at det i visse biler kan bli trangt hvis man har en stor turbo. Og hvis man har plasset WG dumt, kan det blir vanskelig å justere uten å brenne seg (men har man pulsventil og datastyrt laddetrykk er det jo ikke noe problem egentlig)

Er ikke en liste med direkte ulemper med toppmontert, heller grunner FOR å montere turbo under vs. over ;)

mcnugget
30/09/10, 07:28
Nokon som veit om grenrør med montering av turbo under da? Har ikkje mulighet å lage sjølv, så må finne noko som eg kan kjøpe.. ;) men må ha eit snev av kvalitet...

VolvoR-Sport
30/09/10, 18:35
ajden kan sikkert lage til deg ;)
http://ajden.se/ajden/grenror/index.htm

mcnugget
30/09/10, 22:33
ajden er vel kjent for bra kvalitet visst eg ikkje tar heilt feil?

kapli
30/09/10, 22:55
Skal være flink han ja.

bjerkelund racing
11/11/10, 17:02
Sjekk ut denne, slik skal det se ut http://www.cardomain.com/ride/2282798

er det noen som vet hvem dette er???? eventuelt hva hans fulle navn er??