PDA

Vis full versjon : Bytte av frontlykter på 80mod 240.



Bakken
27/09/10, 21:52
Hei, vurderer å gå over fra kantete til runde frontlykter på 240'n som er en 80. mod.
Noe spessielt som må gjøres, eventuelt tilpassing, eller er det bare å skru av gamle og på med runde?

kapli
27/09/10, 22:00
Lurer på om ein ikkje må bytte ut den plata som holder lykta på plass eller om det er skrudd inn eit slags feste til det, syns eg hugser ein må det..

TurboNoob
28/09/10, 11:50
Frontplata skal være lik fra75 - 80, så det skal være rimelig plug & play. Men du må bytte hele braketten som lyktene sitter i, ikke bare selve lyktene.

kapli
28/09/10, 13:02
Ja, stemmer må bytte den braketten ja, visste det var noko ;)

Bakken
28/09/10, 13:57
Frontplata skal være lik fra75 - 80, så det skal være rimelig plug & play. Men du må bytte hele braketten som lyktene sitter i, ikke bare selve lyktene.

Hehe, selvfølgelig.
Takk for svar :)

Daniel V
28/09/10, 22:38
Gjorde dette på min gamle 80 mod en gang i tiden. Var som nevnt over bare braketten som måtte byttes :)

Bakken
29/09/10, 06:48
Gjorde dette på min gamle 80 mod en gang i tiden. Var som nevnt over bare braketten som måtte byttes :)

Supert ;-)

Turbo_K
30/09/10, 23:36
Vær obs på at det er flere utgaver av de brakettene da. Jeg husker ikke hvordan dette ser ut, siden det er ganske lenge siden jeg drev med dette, men lyktene på 75-77 modellene sitter lenger inn enn på 78 modellene. Om det er forskjell på selve braketten husker jeg ikke.

Jeg tok lyktene med braketter fra en '76 modell, og kombinerte de med lykterammer fra '78 modell. Det så ikke helt riktig ut, og det var da jeg lærte at det var en forskjell :)

Daniel V
01/10/10, 08:06
Vær obs på at det er flere utgaver av de brakettene da. Jeg husker ikke hvordan dette ser ut, siden det er ganske lenge siden jeg drev med dette, men lyktene på 75-77 modellene sitter lenger inn enn på 78 modellene. Om det er forskjell på selve braketten husker jeg ikke.

Jeg tok lyktene med braketter fra en '76 modell, og kombinerte de med lykterammer fra '78 modell. Det så ikke helt riktig ut, og det var da jeg lærte at det var en forskjell :)

Denne forskjellen var jeg ikke klar over :p Da hadde jeg flaks som fikk det riktig :p