PDA

Vis full versjon : U-orginale felger og styrepinne



Tore
27/09/10, 19:04
Holder på å montere uorginale felger; styrepinnen som også holder bremseskiva fast til navet når det ikke er noe hjul der, er i veien; denne styrepinnen er bare å fjerne i sin helhet, for den har ingen funksjon når hjulene er på plass, sant?

Luigi
27/09/10, 19:09
ingen funksjon nei, tror den er der mest får at du skal få orginal hjulene som ble levert med bilen rett på hver gang, får og ikke få ubalanse eller noe.

uansett, bremse skiva holdes fast når du setter på en felg og skrur till :p

Nedkvit'n
27/09/10, 19:24
Har ikkje du baufil? :)

Luigi
27/09/10, 19:27
Har ikkje du baufil? :)

da er det lettere og bytte ut den styre pinnen med en vanli skru i samme strl

Ola Hagen
27/09/10, 20:20
er jo bedre å skru ut den eller erstatte den med vanlig skrue, enn å få en jævla jobb senere med å få ut den kappa biten inni der hvis det skulle bli aktuellt senere å bruke den hølet

Nedkvit'n
27/09/10, 20:31
er jo bedre å skru ut den eller erstatte den med vanlig skrue, enn å få en jævla jobb senere med å få ut den kappa biten inni der hvis det skulle bli aktuellt senere å bruke den hølet

Kappar jo ikkje vekk heile då :)

Tore
27/09/10, 20:36
Har ikkje du baufil? :)

Jo, selvsagt - at jeg ikke kunne tenke ut det selv :eek:


Og nei; kappet ikke bort alt over gjengene; bare tappen, resten var det plass til bak felgene :-)

http://www.forumbilder.se/images/a47201093600P6ffb.jpg

Nedkvit'n
27/09/10, 20:58
Var ikkje verre nei :)

GMV
28/09/10, 08:36
Trodde de sluttet med disse pinnene på S/C/V70 jeg. Problemet var det du nevner, dvs lite felger som passet. Men er jo veldig enkelt å fixe. Du må legge ut ett bilde med nye hjulene på. Tror de passer bilen veldig bra jeg.

Tore
28/09/10, 08:44
Trodde de sluttet med disse pinnene på S/C/V70 jeg. Problemet var det du nevner, dvs lite felger som passet. Men er jo veldig enkelt å fixe. Du må legge ut ett bilde med nye hjulene på. Tror de passer bilen veldig bra jeg.

Hei og takk for sist :-) Fått på plass nye dørpaneler og koppholder?

Bilder: se http://forum.vccn.no/showthread.php?t=11125

GMV
28/09/10, 08:53
Ikke fått montert de ennå nei. Skal ta det i samme slengen som jeg bytter hjullagre og legger om til vinterhjul. Reiser jo på jobb i morgen tidlig så da er det likegreit å ha lagt om. I fjor kom det jo snø på denne tiden så.

Tore
28/09/10, 09:05
I fjor kom det jo snø på denne tiden så.
Huff, ikke si det da; nå som jeg endelig har fått orden på sommerhjulene :p Så vi var på hytta (Åre) tidlig oktober å kjøre rattkjelke med ungene i fjor...

Guttungen var rimelig oppgitt over han som hadde hatt bilen din før; han gikk å jabba hele kvelden om at han som hadde bilen din før hadde hatt på noe så han hadde ødelagt bilen inni, dette syntes han var helt håpløse saker :-)

GMV
28/09/10, 14:57
Huff, ikke si det da; nå som jeg endelig har fått orden på sommerhjulene :p Så vi var på hytta (Åre) tidlig oktober å kjøre rattkjelke med ungene i fjor...

Guttungen var rimelig oppgitt over han som hadde hatt bilen din før; han gikk å jabba hele kvelden om at han som hadde bilen din før hadde hatt på noe så han hadde ødelagt bilen inni, dette syntes han var helt håpløse saker :-)

Hehehe, ja det dørtrekket var skikkelig stygt, men nå er alle 4 byttet :-)