Kuleberg
27/09/10, 09:08
Så plutselig at jbl var kommet med ny genersjon Decade, noe som vekket gamle minner, og da var jeg jo solgt. Så nå er det meste av anlegg handla inn, henter siste biten etter jobb i dag, og er i gang med bygginga. Bygginga blir vel mer brukervenlig enn gjennomført, men så er det da også en bruksbil, og ikke noe showbil. subbene har dobble 4ohms spoler, så her blir monoblokka kjørt på 1000w RMS i 1ohm ;)
Sub-kassa er ferdig bygd, mangler bare ny runde med fugemasse i alle skjøter og borre hull for bassrefleksene. subbene blir liggende under hattehylla for å spare plass, derfor jeg har gått for 10" subber. Blir også ei dekkplate forran kassa for syns skyld, Forsterkerne blir liggende på venstre side mot skjermen, og reservehjul på høyre side. begge sider vil bli bokset inne på et vis, med muligheter for å åpne disse på en lett måte, har ikke bestemt meg hvordan dette blir enda.
Hattehylla blir bygd om også, siden sub'ene flytter så mye luft at jeg ikke kan ha høyttalere nedfelt i hattehylla.
Frontsettet trenger en spacer, samt at dørhåndtakene i framdøra må modifiseres slik at jeg får plass til 13cm høyttaler
CD-spilleren blir plassert nede med girstanga, siden jeg har oppbevaringsrom oppe, og egenlig bare blir forbanna hver gang rommet nede ikke klarer å holde på tingene!!
Kommer også etter hvert en eller annen form for docking til iphone'n som er kobla til spilleren, som har styring for musikken den veien.
Spiller: Pioneer DEH 5200SD med iphone/ipod styring og sd-kort
Frontsett: Rockford Fosgate T152S
Bakhøyttalere: 6x9 JBL Decade
Forsterker: Soundstream LW 4.620
Sub-forsterker: Rockford Fosgate t10001bd
Subber: 2x10" Fusion PowerPlant
Kondensator: Stinger 1farad
Kabler: Stinger 6-kanals phonokabel, 35kvadrat strømkabler.
Sub-kassa er ferdig bygd, mangler bare ny runde med fugemasse i alle skjøter og borre hull for bassrefleksene. subbene blir liggende under hattehylla for å spare plass, derfor jeg har gått for 10" subber. Blir også ei dekkplate forran kassa for syns skyld, Forsterkerne blir liggende på venstre side mot skjermen, og reservehjul på høyre side. begge sider vil bli bokset inne på et vis, med muligheter for å åpne disse på en lett måte, har ikke bestemt meg hvordan dette blir enda.
Hattehylla blir bygd om også, siden sub'ene flytter så mye luft at jeg ikke kan ha høyttalere nedfelt i hattehylla.
Frontsettet trenger en spacer, samt at dørhåndtakene i framdøra må modifiseres slik at jeg får plass til 13cm høyttaler
CD-spilleren blir plassert nede med girstanga, siden jeg har oppbevaringsrom oppe, og egenlig bare blir forbanna hver gang rommet nede ikke klarer å holde på tingene!!
Kommer også etter hvert en eller annen form for docking til iphone'n som er kobla til spilleren, som har styring for musikken den veien.
Spiller: Pioneer DEH 5200SD med iphone/ipod styring og sd-kort
Frontsett: Rockford Fosgate T152S
Bakhøyttalere: 6x9 JBL Decade
Forsterker: Soundstream LW 4.620
Sub-forsterker: Rockford Fosgate t10001bd
Subber: 2x10" Fusion PowerPlant
Kondensator: Stinger 1farad
Kabler: Stinger 6-kanals phonokabel, 35kvadrat strømkabler.