PDA

Vis full versjon : Sartproblemer etter motorbytte



Sheriff89
27/09/10, 03:46
Halloen..

Lurer på om det er noen der ute med noen gode råd og tips.
Har akkurat bytta motor i min 245, fra 230f med 2.2 nett til 230f med 2.4 nett. Det finnes ikke antydning til liv når jeg prøver starte. Etter det jeg har lest meg fram til, så skal jeg ha koblet opp nettet riktig. Måtte "klippe og lime" litt med tanke på den 9-pola kontakta som kommer fra motornettet og som kommer inn fra torpedoveggen, ettersom den kontakta den skal kobles inn i er 4 pola (fra 2.2) Tykk gul/rød til den tykke gule/røde som er der fra før av(på 4 pola kontakta),tynn blå/gul til punkt 50 på tenningslås, samt tynn blå, tynn rød/gul og tynn rød/svart til strøm på stilling2 på tenningslås. Men finnes ikke liv i bensinpumpe / bensinpumperelèet. Har aldri gjort dette før, kan det være noe vitalt jeg har glemt? (man pleier jo å høre pumpa når man skrur på tenninga?) Regner og med at det er strøm til pumpa kun når du skrur på tenning, samt når motoren går?

På forhånd takk for svar!

ChrML
27/09/10, 05:29
Nå husker jeg ikke hva de forskjellige fargene og nr på tenningslås var. Men regner med du har målt at hjernene får spenning når tenninga står på. Isåfall, sjekk også at de får spenning mens starteren går. Det er en kontakt på tenningslåsen som bryter når starteren går, men ligger inne når tenninga står på. Har du fått koblet deg på der er det ikke mye håp for liv.

Sheriff89
27/09/10, 15:53
Hei og takk for svar,
Har ikke gjort det enda, skjønner egentlig ikke hva som er problemet. Har jo bare fløtta alt over fra en bil til en annen. på den andre bilen fungerte alt perfekt, men nå ere bare blitt surr.. frister å bygge om til 2.2 igjen egentlig...

ChrML
27/09/10, 16:05
Mål at du har spenning på styrenhetene hvertfall før du gjør noe drastisk igjen :). Er nok bare en bagatell som du kan måle deg frem til med multimeteret.

Hdmann
28/09/10, 10:43
Prøv søkemotoren her. "guide fra A til F" Kanskje det kan være til hjelp.