PDA

Vis full versjon : Antal godkännda Volvo 7/9serie med b5234t?



Bmw turbo
26/09/10, 22:57
Är det någon som har kontroll på ca hur många godkännda 7 och 9serien det finns i norge med 5cyl turbo vitmotor?

jag har själv varit o hämtat en i dag. var så förfallen att jag inte fattar vad tidigare ägare hållt på med...

Det är en blå 945 -94 med 960/V90 front och godkännd med B5234t. (kan skriva ut regnummer i morgon)

Är det någon som vet något om historien om denna bil. vore kul o komma i kontakt med den/dom som byggt denna bil från början sen vore det kul o få en bild eller två för att få se hur fin den har varit för att få upp insperationen till att fixa denna bil till fint skick igen.

Mvh//Jonas

r_style
27/09/10, 09:01
Är det någon som har kontroll på ca hur många godkännda 7 och 9serien det finns i norge med 5cyl turbo vitmotor?

jag har själv varit o hämtat en i dag. var så förfallen att jag inte fattar vad tidigare ägare hållt på med...

Det är en blå 945 -94 med 960/V90 front och godkännd med B5234t. (kan skriva ut regnummer i morgon)

Är det någon som vet något om historien om denna bil. vore kul o komma i kontakt med den/dom som byggt denna bil från början sen vore det kul o få en bild eller två för att få se hur fin den har varit för att få upp insperationen till att fixa denna bil till fint skick igen.

Mvh//Jonas


Regner med at du har kjøpt bil med regnr CE62595?

Anders Dybvadsskog
27/09/10, 11:33
Hvordan var denne i stand nå da? Hadde den i mitt eie før han du kjøpte den av, var et problem med den 5eren hele tiden, hadde nesten ikke oljetrykk når den var kald så hadde tikking. Det var eieren før meg igjen som satte inn t5 motoren.

Bmw turbo
27/09/10, 12:51
Jo det stemmer att det ær den med CE62595.

Den ær væl mer eller mindre en båsbil =) men nu har jag något att gøra i vinter iallafall.

Det vore kul om någon hade lite bilder på den nær den var i fint stand om någon har.

Har en hel del jobb att gøra på denna bilen nu men hoppas fruen slæpper ut mig i garaget en del under vintern.

Anders Dybvadsskog
27/09/10, 14:09
http://s148.photobucket.com/home/Anders_D/allalbums

Wahl
27/09/10, 15:49
Hvordan var denne i stand nå da? Hadde den i mitt eie før han du kjøpte den av, var et problem med den 5eren hele tiden, hadde nesten ikke oljetrykk når den var kald så hadde tikking. Det var eieren før meg igjen som satte inn t5 motoren.

Ikke uvanlig at disse tikker når det er en stund siden den har gått.

Anders Dybvadsskog
27/09/10, 16:00
Det ble jo bytta ventiler og alt på den, men ingen verksted skjønte hva som var feil med den motoren, volvo verksted sjønte det heller ikke.

Wahl
27/09/10, 16:09
Hm, er bare om den har stått lenge, noen dager, så tikker den til den får byggd opp oljetrykk :)

SirKim
27/09/10, 16:17
Bare et lite OT spørsmål, men når vi er inne på dette med T5 motor i 940. Når det gjelder motorfester, er det noe sted man får kjøpt ferdige motorfester for å sette på traversen i en 9 serie? Eller må man bare lage selv?

Refinement!
27/09/10, 18:46
Klarer å få bil ut av denne Jonas, på et eller annet vis...;)

Njål Nilssen
27/09/10, 18:58
Bare et lite OT spørsmål, men når vi er inne på dette med T5 motor i 940. Når det gjelder motorfester, er det noe sted man får kjøpt ferdige motorfester for å sette på traversen i en 9 serie? Eller må man bare lage selv?

motorfester i fra 960 m/de hydrauliske motorputene... eller du kan lage selv også.

Bmw turbo
27/09/10, 23:19
Tusen tack før bilderna, nu fick msn lust igen att fixa till den, lite surt bara att lacken ær så dålig på den. Slutar væl med en helomlackering på den kan jag tænka mig.

Blir nog att åka hem till sverige o hæmta en ny motor då om denna inte var någe vidare, så får vi se om oljetrycket vill øka =)

SirKim
26/11/10, 17:28
om den er godkjent vet jeg ikke men..

http://bil.autodb.no/autodb/frame_search.wa2?AdItemId=1230984;Modified=1288100 369;_cmd=similar