PDA

Vis full versjon : Ca pris for full overhaling av topp ++



M.Engelsen
26/09/10, 19:05
Hei. Må overhale toppen på 850n nå, 2,5 10 ventiler. Hva vil dere si er en ca pris for dette om jeg bytter pakninger etc selv, men setter den bort til planing og trykktesting? Trenger bare en ca ca pris på hva det kommer på totalt.

Takker :D

Kjell V70
26/09/10, 21:49
Jeg fikk overhalt 20 ventiler-toppen min for noen år siden, syrevasking, fresing av ventilseter, isetting av nye ventilstyringer og tetninger, kontroll om toppen var plan, betalte vel bortimot 7.500 kroner, gjort på motorverksted, men da hadde jeg demontert alt utvendig på den, termostathus osv.. :D

så vil jo anta en 10v topp blir noe billigere, iogmed at det er rundt 350 kroner pr ventil i jobb med deler ca... :)

Men så skal det sies at jeg fikk litt rabatter også... :)

mr hansen
26/09/10, 22:13
Låner tråden litt her,kor mye arbeid eksakt gjorde de for den prisen?
måtte du demontere ventilene,og sette de tilbake etter de skiftet styringer og tetninger?
Jeg fikk overhalt 20 ventiler-toppen min for noen år siden, syrevasking, fresing av ventilseter, isetting av nye ventilstyringer og tetninger, kontroll om toppen var plan, betalte vel bortimot 7.500 kroner, gjort på motorverksted, men da hadde jeg demontert alt utvendig på den, termostathus osv.. :D

så vil jo anta en 10v topp blir noe billigere, iogmed at det er rundt 350 kroner pr ventil i jobb med deler ca... :)

Men så skal det sies at jeg fikk litt rabatter også... :)

Kjell V70
26/09/10, 23:25
Jeg demonterte ingenting, leverte den uten løftere, kammer, og kam brygge.. De demonterte ventiler osv slipa, freste seter osv, og satt inn igjen, så når jeg kom for å hente toppen var den klar til bruk.. Kan se om jeg finner kvitteringa i morra, men mener det var noe rundt der jeg betalte for jobben, nye ventiltetninger kjøpte jeg på mekonomen.