PDA

Vis full versjon : Hyling i bremser etter skift til nye.



Marken
25/09/10, 13:22
Som tittel tilsier. Har fått en hyling nå i bremsene. ETTER jeg har skiftet til helt nytt både framme og bak. Hvorfor kommer denne gnellinga?

bortstun
25/09/10, 13:27
For å bli kvitt hyling i bremsene er det lurt å smøre på kobberpasta på alle annlegsflater på klossene, (ikke på belgegget), dette forhindrer hyling og at klossene setter seg pga korrosjon.. :)

Marken
25/09/10, 13:38
Hva er korrosjon når det er snakk om bremsene?

Mr. Crepsley
25/09/10, 14:50
Rust i anleggsflata til klossene på caliperen. Disse skal smøres når nye klosser blir montert.

THolandsli
25/09/10, 21:12
Du har ikke tilfeldigvis kjøpt klosser på Biltema?

bortstun
26/09/10, 15:33
Klosser fra biltema har hvertfall en tendens til å begynne å hyle ganske fort ja.. :)

brynna
26/09/10, 21:33
Klosser fra biltema har hvertfall en tendens til å begynne å hyle ganske fort ja.. :)

Har 4 biler å holde styr på. Caravelle, 850, Passat, Mitsubishi. Har alltid kjøpt bremsedeler fra Biltema. Slip/puss på anleggsflater i kalipper, påfør kobberspray eller Cu pasta, og du har bremser som jeg mener er like bra som originalklosser.
Som et tips er det viktig å påse at "sleider" mellom indre og ytre kloss har god bevegelighet. Ta ut kalipper ved klosskifte og sjekk at alle bevegelige deler er løse.
Sjekk også stempel. Tendens til gravrust i enden er vanlig. Her kan et fint sandpapir være løsningen. OBS: gummipakning er nesten alltid "rusta" fast i stempelet. Vær forsiktig hvis du ikke vil skifte mansjett.

Gjør du ikke et "bremseskift" korrekt betyr det ikke noe om klossene kommer fra "Per eller Pål"

thamule
27/09/10, 09:41
Eg har aldri trengt å gjere det med orginale klossar. Dei hyler lite eller aldri. Biltema-klossar hyler alltid på min bil.

kapli
27/09/10, 09:50
Har biltema klosser på min hyler som F. Og på eine delebilen så var det biltema klosser men den hadde også "skrikeplater" (får kjøpt det på biltema) og den hyla ingenting, så det hjelper tydligvis..

Marken
28/09/10, 22:31
Har sjekket dette idag også, samt smørt på pasta. Ikke fan om lyden vil bort. Bremseklosser/skiver er handlet på mekonomen. kjøper aldri noe til bilen min ifra biltema. ;)

Kjetil Krømcke
29/09/10, 14:42
hyler i mine også, skal få på litt pasta å se om det hjelper

Marken
29/09/10, 17:43
Skal handle ett belegg som vil hjelpe imorgen. Da skal det bli bedre....