PDA

Vis full versjon : motofeste 940 hvilken side med mest belastning?



Marius
24/09/10, 11:48
hvor er det størst påkjenning på motorfestet?
den siden han løfter eller den siden han dytter på festet?

Njål Nilssen
24/09/10, 11:53
hvor er det størst påkjenning på motorfestet?
den siden han løfter eller den siden han dytter på festet?

Det høyre får mest press. Motoren heller den veien, og momentet vil legge belastningen på det festet. Det venstre vil få liten belastning/evt. negativ belastning hvis du har mye moment...

gull pilen
24/09/10, 11:53
er vel det på eksos siden som er kjent for å ryke først...
men 7-900 serien er vel ikke så plaget som 200 serien med dette...

Marius
24/09/10, 11:56
merker nå at motoren flytter seg rimelig mye ved pådrag så trenger nok ett forsterket feste, men de koster jo nesten ingen ting..... :D

Njål Nilssen
24/09/10, 12:00
merker nå at motoren flytter seg rimelig mye ved pådrag så trenger nok ett forsterket feste, men de koster jo nesten ingen ting..... :D

Sveis deg en brakett og drei deg ei foring i Polyuretan...

gull pilen
24/09/10, 12:34
har du de olje fylte festene eller gamle gummi pute typen?
har den gamle gummi pute greien på min 740 og 940 og har aldrig ødelagt et eneste motorfeste....

Marius
24/09/10, 12:36
har du de olje fylte festene eller gamle gummi pute typen?
har den gamle gummi pute greien på min 740 og 940 og har aldrig ødelagt et eneste motorfeste....

veskefylte, altså hydraulikk festene.

gull pilen
24/09/10, 12:40
bytt om til gamle typen gummi fester så er du kvitt problemet..
motoren flytter mye på seg med de veske fylte greiene...
nesten så man får båtfølelse av de motorfestene:D
edit:må og bytte feste brakkettene om du skal benytte gamle typen motorfester...

Marius
24/09/10, 12:41
bytt om til gamle typen gummi fester så er du kvitt problemet..
motoren flytter mye på seg med de veske fylte greiene...
nesten så man får båtfølelse av de motorfestene:D
edit:må og bytte feste brakkettene om du skal benytte gamle typen motorfester...

akkurat det som er saken at jeg må ha de gammle motorfestene og da kan jeg like gjerne kjøpe 1 stk forsterket

gull pilen
24/09/10, 12:54
er nok et problem som kommer igjen med tiden det der....tror ikke de oljefylte tåler så mye effekt...

gaupe
24/09/10, 13:18
Det høyre får mest press. Motoren heller den veien, og momentet vil legge belastningen på det festet. Det venstre vil få liten belastning/evt. negativ belastning hvis du har mye moment...

Det er det som får negativ belastning som ryk, løsnar frå vulken, det andre blir jo berre komprimert.

Njål Nilssen
24/09/10, 17:01
Det er det som får negativ belastning som ryk, løsnar frå vulken, det andre blir jo berre komprimert.

Jepp ;) sa ikke noe om at det var det høyre som pleier å ryke...han spurte hvem som fikk mest belastning. Det venstre får mindre belastning, men er jo det som pleier å ryke som du sier.

Jeg har hydrauliske motorfester på min B6304FS, hvorav wirene og belgen har revnet på det venstre festet, så skal bytte hele dritten på begge sider med noen i "medium" polyuretan :) Tror det er lurt iom at jeg skal hente noen folinger til ut av den...

ChrML
24/09/10, 17:04
Men de originale oljefylte foringene demper jo mye lyd og vibrasjoner da. Det er jo en stor fordel kontra en foring i PU, harde gummiforinger eller hockeypucker som noen bruker. Har hørt at det er best å la de originale være og heller montere støttestag med foring i. For at motoren ikke skal danse rundt så mye uten at det øker karrosserigynging så kraftig.

Njål Nilssen
24/09/10, 17:07
Men de originale oljefylte foringene demper jo mye lyd og vibrasjoner da. Det er jo en stor fordel kontra en foring i PU, harde gummiforinger eller hockeypucker som noen bruker.

Mulig jeg bruker myk, men sekseren er jo veldig rolig av seg da ;) kunne plassere en mynt på høykant på toppen v/tomgang.... selv med det ene festet sundrevet :D

jonass
24/09/10, 17:10
Noen som har målene på de veskefyllte festene?

Er mest intresert i høyden på de.

The Sven
24/09/10, 17:29
Det er det som får negativ belastning som ryk, løsnar frå vulken, det andre blir jo berre komprimert.

Ikke helt enig, har vært borti flere ganger at høyre har røket, men aldri venstre. Men ja det er vulkinga som ryker. Den blir til slutt så deformert og skakk at den ryker. Dette er forøvrig snakk om ganske gamle og godt brukte motorfester.

Njål Nilssen
24/09/10, 20:02
Noen som har målene på de veskefyllte festene?

Er mest intresert i høyden på de.

kan måle den av mine fester som er iorden...men ikke akkurat pr. nu :p