PDA

Vis full versjon : Gule koni eller bilstein racing?



bomo1709
24/09/10, 08:09
Hei!

Har tenkt å kjøpe senkesett til min 940 stv.

Har tenkt lesjø fjærer med enten justerbare koni eller bilstein racing?

Noen tanker rundt dette, er det noen andre fjærer som jeg burde handle?

Og fins det justerbare bilstein, og er bilsten cs eller racing stivere enn koni justerbare?
Er dette et oppsett slik at bilen kan ta seg en tur på banen, uten at den blir for myk, blir jo selvsagt krengningsstag osv etterhvert...

Takk! (:

Joakim-G_R
24/09/10, 10:06
Koni eller Bilstein Racing? Trenger du så stiv bil på veien, for kanskje en tur på banen en gang iblant?

Kompis har Bilstein Sprint på sin 945, det er da en stiv nok bil det.

Bilstein er overlegne gule Koni. Koni har justerbar rebound, dvs, det eneste du justerer er hvor treg demperen er på retur, og ikke kompress.

MANGE eksempler på folk som har hatt Koni lenge, vært OK fornøyd, byttet til Bilstein og aldri sett seg tilbake..
Er en mye bedre demper. Så anbefaler Bilstein på det sterkeste. :)

Jeg har selv bilstein til begge mine biler.

A.Finstad
24/09/10, 10:40
jeg har kjørt biler med både gule koni og bilstein å jeg KASTA dempera på 740en min fordi det bare var søppel(gule koni) funka like bra som et stivt stag spratt av veien å jeg hadde u kappa lesjø, så prøvde jeg en kamerat sin 740 med lesjø som var kappa en runde forran og bilstein sprint å den var MYE bedre å kjøre å den satt faktisk på veien! å han kjørte fra meg når han hadde en helt orginal FK motor i den han hadde til og med den orginale luftfilter boksen med oginalt filter på grunn av godkjenning og bare 0.3-0.4 bar å jeg kjørte på 0.7 bar og tre toms eksos på ET motoren så jeg skal sette på bilstein ja :p

Morgis
24/09/10, 11:34
Jeg har gule koni på 850a... Justerbare, men syntes selv på mykeste setup, er dem for stive for våre norske møkka veier..
Nå skal det sies at jeg har IPD stabstag og 45profil på dekkene som ikke gjør bilen mykere akkurat...

Men kvalitetsmessig tror jeg koni er svært bra.

Skulle jeg valgt, hadde nok valget blitt Bilstein sport. Racing er nok for stivt

A.Finstad
24/09/10, 11:54
ja racing er nokk altfor stivt for en bil som brukes på veien, men for en bil som ikke blir brukt til noe annet en bane kjøring trur jeg kansje det funker greit.

Njål Nilssen
24/09/10, 11:59
Hvis du har mye peng: Sellholm coilovere med bilstein demper + justerbart knivstabstag og tårnstag så får du en veldig kurant bil i svinga, som også trives på Norske traktorveier :)

bomo1709
24/09/10, 13:19
Takk for svar.

Jeg har lesjø og gule justerbare koni på min 240. Den er jo stiv, men ikke stiv nok til å dra på bane.
Har tenkt å ta med 940 noen runder en gang i blant, og derfor vil jeg kanskje ha noe som er bra både på vei og bane?
Blir da clubsport/racing bilstein for stivt?

Vil egentlig ha en av disse demperene siden de er kortet ned 35 mm.

Daruu
24/09/10, 13:23
Gå for bilstein!

Sport syntes jeg funker ok til hverdagsbruk, i tillegg vil jeg tro det funker greit på bane.

gull pilen
24/09/10, 13:33
sprint...

henrik940
24/09/10, 16:17
Bilstein yes!

Ekren
24/09/10, 16:49
Bilstein racing funker fint til vanlig bruk og dem.
med r-sport fjører som er 340nm pr cm
altså stivere enn lesjøfors.

ChrML
24/09/10, 16:51
Bilstein Sprint er stivt nok i massevis på vei. Kjøp deg et 25mm krengestag og som du tar med på bane så krenger det ikke for mye. Bilstein Sprint med originale krengestag gir litt i overkant bodyroll på bane.

Gule koni er det bare å hive langt i skogen. Værre møkkadempere får du ikke før du monterer Biltema oljedempere :p.

Njål Nilssen
24/09/10, 17:05
Bilstein Sprint er stivt nok i massevis på vei. Kjøp deg et 25mm krengestag og som du tar med på bane så krenger det ikke for mye. Bilstein Sprint med originale krengestag gir litt i overkant bodyroll på bane.

Gule koni er det bare å hive langt i skogen. Værre møkkadempere får du ikke før du monterer Biltema oljedempere :p.

HAHA... jeg har Biltemadempere på A-til-B traktorn min :D sier bare: "Ship-ohoy sailor!"

Vetle
24/09/10, 18:14
Jeg har bilstein racing forran og bak på 240'n min ;) med lavprofil dekker osv... er stiv å kjøre ja ;) men det er jo halve morroa!