Vis full versjon : Ta av ratt på 850
Hei
Skal av med rattet i en 97 850
Noe man må være obs på? og hvordan tas airbagen ut?
Har tatt av minus på batteri :)
Svar motas med takk!
volvoRsport
23/09/10, 15:54
Husk å snurr tilbake sleperingen til midtposisjon når rattet skal på igjen.
hvilket torx bits er det på skruene? har prøvd dette selv, men aldri funnet riktig bits.
Noen som vet hvordan man får airbaggen av rattet da? :rolleyes:
volvoRsport
23/09/10, 17:55
Noen som vet hvordan man får airbaggen av rattet da? :rolleyes:
På 940 er det ihvertfall 2 torx skruer på baksiden av rattet, sikkert noe av det samme på 850.
Du må aller først huske på å låse opp rattlåsen... litt dumt å knekke den av ;)
Du vrir rattet ca 90grader mot ene siden og skrur ut torx-skruen (T30) som sitter inn i et hull på baksiden av rattet. Og tilsvarende på andre siden.
Åpningen inn til skruen er akkurat så trang at mine vanlige bitssett blir upraktiske, og vanskelig å føle når den har tak i skruen. Hvis du har tilgang på lange torx-bits, piper eller torx-skrujern så er nok det best.
Hvordan fikk du av den oransje remsa som sitter fast i ratt og mellom airbag?
Jeg fikk forrsten kun Torx 27 til å passe.
Torx 27? Finnes det? mente det gikk i 5 og 5 hele veien jeg....
Prøvde med en T30 her for litt sida,og er litt usikker på om skruen gikk rund eller bitset var for lite, har disse skruene en vane for å sitte som satan? hvordan satt skruene dine, slettmyr?
Prøvde med en T30 her for litt sida,og er litt usikker på om skruen gikk rund eller bitset var for lite, har disse skruene en vane for å sitte som satan? hvordan satt skruene dine, slettmyr?
Torx 27 finnes ja! ;)
Hvordan fikk du av den oransje remsa som sitter fast i ratt og mellom airbag?
Jeg fikk forrsten kun Torx 27 til å passe.
Det er bare og nappe av kontakten på airbagen :)
Dem satt ganske så godt :rolleyes:
Så du napper den av mot rattet, eller mot airbagen? Går utifra førstnevnte, men tar ingen sjangser :p
Så du napper den av mot rattet, eller mot airbagen? Går utifra førstnevnte, men tar ingen sjangser :p
Tok den av bak på airbagen, ikke farlig sålenge du har koblet av batteriet :)
Må innrømme at jeg var litt skeptisk når kontakten skulle ut :p
Å ja, da får jeg bare prøve å nappe den av i morgen eller når jeg får nye rattet. Takker for hjelp:)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.