PDA

Vis full versjon : Hvor mange 2,5T XC70 finnes?



RoJo
23/09/10, 08:43
I morgen leverer jeg min XC70 til nye eiere, skal bruke vinteren til å finne akkurat DEN bilen som jeg skal kjøpe neste gang. Gamle 850`en gjør nok jobben i mellomtiden :)
Jeg har fryktelig lyst til å kjøpe en svart XC70, 2005-2007, med 2,5T og manuell kasse neste gang.

Den må ha: sort/grå helskinn, xenon, manuell, ok kmstand, aut nivåreg
Den bør ha: el speil/seter foran, 4C, navi, stor stereo HU 850, alu dekorpaneler innvendig

Ønsker en PEN og velholdt bil uten parkeringsbulker og riper i alle karroseriflater, det sier meg mye om hvordan bilen er behandlet... Interiør må også se bra ut.

Så over til det jeg tror blir utfordringen:
Det selges jo uhyre få XC`er av denne sorten på finn, om noen i det hele tatt! Er dette en bil det er solgt svært få av i Norge som ny? Noen som jobber "i systemet" her som kanskje vet noe? Er en og annen på blocket.se, men ikke mange der heller.. Finnes det andre steder man bør sjekke for å finne en slik bil?

ALLE tips mottas med takk, jeg har det ikke travelt med å kjøpe bil, men det er greit å få avkreftet om jeg driver og leter etter noe som ikke finnes eller ei. :)

gaupe
23/09/10, 10:03
Svaret er vel at: det er få

Det er ein som passar spekken din på mobile.de:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=134872950

Så fins det ein barents blå 2005.

Men eg er heilt enig med deg, dette er eit bedre alternativ enn ein D5.

Men korfor ikkje kjøpe V70R AWD?

J-R
23/09/10, 10:56
Jeg har en svart XC70 2.5T SUMMUM 2003 modell med automat. Denne er jo ikke solgt i så mange eks, og hvertfall ikke med manuellt gir

Kjempefornøyd med bilen og har ingen planer om å selge... :)

RoJo
23/09/10, 11:24
Til Gaupe:
Er ikke så godt kjent med diverse utenlandske bruktbilsider, så takk for tipset! Du har et poeng med V70R AWD, det er utrolig fine biler, overhode ingen tvil om det.. Var på tlf med en kar i Rogaland før jeg kjøpte XC`en for 2 år siden, men den ble solgt før jeg rakk å bestille flybilett :)
Forståelig, for den var vel en bruktbilkjøpers drøm med beskjeden km stand, voksen eier og helt ok pris...
Får nesten se hva som dukker opp utover, har jo en drøm om å ha en XC70 med litt ekstra, typisk BSR steg 1 og litt enkel styling (dekk/felg har jeg + soting og takspoiler, sort bil)

gaupe
23/09/10, 11:37
V70 R AWD er vanskelegare å finne enn ein XC70, men når du har ein spekk som du har (og forsovidt eg har), så er det stort sett berre R som dekker behovet. Og så slepp du jo å stå i kø saman med dei 100 andre XC70ane som står i køa ved sidan av deg.

mrstfu
23/09/10, 12:14
Kjempefornøyd med bilen og har ingen planer om å selge... :)


en ting er det at det ikke er så mange av dem, men som J-R sier, folk vil ikke kvitte seg med dem.

RoJo
26/09/10, 20:48
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_xc70_2_5t_Manuell_27056018.htm?ca=6&w=3&last=1

Denne er temmelig nært noe av det jeg kunne tenke meg, er vel egentlig kun fargen som ikke "stemmer, selv om den er fin denne og...
Hadde den vært svart så hadde jeg nok vært på vei østover :)

gaupe
26/09/10, 20:49
http://www.blocket.se/vastmanland/Volvo_xc70_2_5t_Manuell_27056018.htm?ca=6&w=3&last=1

Denne er temmelig nært noe av det jeg kunne tenke meg, er vel egentlig kun fargen som ikke "stemmer, selv om den er fin denne og...
Hadde den vært svart så hadde jeg nok vært på vei østover :)

Eg hadde personleg gått for ein tysk bil, framfor ein svensk. Tyskerar har generelt eit mykje bedre bilhald.

RoJo
26/09/10, 21:18
Eg hadde personleg gått for ein tysk bil, framfor ein svensk. Tyskerar har generelt eit mykje bedre bilhald.

Det kan godt hende, men det er liksom litt enklere å kjøre noen få timer og titte på en bil hvis alt ser ut til å kunne stemme og en telefonsamtale med selger understøtter det annonsen sier.. Litt mer jobb å stikke til Tyskland for å se på bil, selv om det er fullt ut gjennomførbart det også. Forøvrig tror jeg den XC`en i annonsen her er av kategorien velholdt, sånn ut fra bilder og annonse å dømme. Men, har ikke vært og sett på den :)
Drømmen er jo å finne en bil uten P-hus bulker, riper, og småsår. Jeg sover dårlig om natta av parkeringshus og tanken på sånne bulker :D

gaupe
26/09/10, 21:23
Det kan godt hende, men det er liksom litt enklere å kjøre noen få timer og titte på en bil hvis alt ser ut til å kunne stemme og en telefonsamtale med selger understøtter det annonsen sier.. Litt mer jobb å stikke til Tyskland for å se på bil, selv om det er fullt ut gjennomførbart det også. Forøvrig tror jeg den XC`en i annonsen her er av kategorien velholdt, sånn ut fra bilder og annonse å dømme. Men, har ikke vært og sett på den :)
Drømmen er jo å finne en bil uten P-hus bulker, riper, og småsår. Jeg sover dårlig om natta av parkeringshus og tanken på sånne bulker :D

Ja, det er straks meir styr med Tyskland, etter det eg har forstått, er det ganske mykje regelverk rundt omsetning av bil. Så ein er veldig redd for å selje ein bil med skavankar, som det ikkje er opplyst om. Om du finn noko rundt Hamburg, så er det jo ikkje større tur enn ein svensketur det heller, men alt etter kvar du held til i Norge.

RoJo
27/09/10, 11:04
Driver og vurderer D5 igjen jeg, med 6 trinns man. Med BSR vil den jo ikke akkurat være noen sinke den heller + at bruktmarkedet tilsier at diesel er greit med mye større utvalg..

gaupe
27/09/10, 11:05
Driver og vurderer D5 igjen jeg, med 6 trinns man. Med BSR vil den jo ikke akkurat være noen sinke den heller + at bruktmarkedet tilsier at diesel er greit med mye større utvalg..


kakle, dure, riste, stinke, svart røyk, impotens ;)

RoJo
27/09/10, 11:17
kakle, dure, riste, stinke, svart røyk, impotens ;)


Hehehe! :D
Liker å kjøre lastebil også, sikkert derfor jeg har slike dragninger :D

hgnubel
27/09/10, 13:00
kakle, dure, riste, stinke, svart røyk, impotens ;)

Huff, jeg kjørte forbi en S80 D5 her i bergensområdet i går... lys grå/sølv bortsett fra bak, hvor den var helt kølsvart fra enderøret og en halvmeter til alle kanter. Sotet som en gammel ferge, og kjørte antagelig på råolje. Uaktuelt å ligge bak ihvertfall ;)