PDA

Vis full versjon : B23E Bensinvarmer?



Aifart
23/09/10, 06:12
Hei driver å bygger en B23F om til en E.
På innsprøytningen er det 2 slanger bensin og retur. Men der er også 2 små bensinslanger som eg ikke finner ut hva er til eller hvor di skal stå. Lure på om det skal stå en bensinvarmer eller no slikt der?
Kan eg eventuelt Koble disse sammen for å få innsprøytningen til å fungere?
Skal bruke motoren i en bilcross bil så er ikke så nøye om det er etter boka bare den starte og fungere.

Aifart
23/09/10, 10:57
Hadde vert kjekt om noen har et bra bilde av en B23E på baksiden av innsprøytningen, så man ser hvor bensin slangene går.
Hadde vert til go hjelp det også.

Vil man få store problemene med kompresjon hvis man setter en Mekanisk insprøytning fra en B23E på ei B23F blok?

Tinnsoldaten
25/09/10, 10:29
Ser ikke helt for meg hvilke slanger du mener, et bilde hadde hjulpet veldig! :)
Hvilken innsprøytning du velger å bruke, har ingenting med kompresjonen å gjøre. Tenker nok det går helt fint. Men K-jetronic har dysene i toppen, og det er det ikke hull til i F-toppen. Husk også at du må bruke bensinpumpa som hører til K-jetronic, F-pumpa gir for lavt trykk.

Aifart
27/09/10, 11:33
Har bytta toppen til en 160 et eller anna. husker ikke navne no. 4 bar pumpa må levere?
Skal sjekke om eg ikke får tatt et bilde av det.

gaupe
27/09/10, 11:38
Ser ikke helt for meg hvilke slanger du mener, et bilde hadde hjulpet veldig! :)
Hvilken innsprøytning du velger å bruke, har ingenting med kompresjonen å gjøre. Tenker nok det går helt fint. Men K-jetronic har dysene i toppen, og det er det ikke hull til i F-toppen. Husk også at du må bruke bensinpumpa som hører til K-jetronic, F-pumpa gir for lavt trykk.

B23F har K-jet på lik linje med B23E, men forskjellen ligg vel i kompresjon og at det lambda-sonde på B23F.

Så sant det ikkje blir blanda saman B23F og B230F.

Tinnsoldaten
27/09/10, 14:06
Nå så. Tenkte B230F jeg. B23F er vel en ganske sjelden fugl?

gaupe
27/09/10, 14:13
Nå så. Tenkte B230F jeg. B23F er vel en ganske sjelden fugl?

På våre kantar ja, skal vere K-jet med eit eige system rundt lambdasonda, som strypar eller opnar bensintilførselen.

Aifart
29/09/10, 07:33
På våre kantar ja, skal vere K-jet med eit eige system rundt lambdasonda, som strypar eller opnar bensintilførselen.


Stemmer det.. :) Fin liten motor:)