PDA

Vis full versjon : tull med hjelpedrev på reg. reim b230



cossykiller
22/09/10, 18:36
har bytta regreim, fått den på og alt dette her, men når jeg setter på reima, jobber den seg automatisk ut mot radiatoren. Grunnen til dette er at hjelpedrevet stikker for langt ut i forhold til kamdrevet og drevet på veiva, hva kan det være som gjør det? Takker for svar

emilhetty
22/09/10, 20:30
Har du på de skivene som skal på hver side av reima ved reimhjule?

VolvoR-Sport
22/09/10, 21:00
reima går ikke lenger ut enn kanten på kam drevet, og da holder den seg der :)

cossykiller
22/09/10, 21:21
jo, problemet er at den går utafor kanten på kam drevet... men har på følelsen at den ikke er langt nok ute på kammen ? skal det være skiver på baksiden av den ?

VolvoR-Sport
22/09/10, 21:23
skal være skiver både foran og bak på drevene til kam og fordeler aksling egentlig.
jeg har aldri hatt det, å har ikke hatt problemet du beskriver..

cossykiller
22/09/10, 21:25
Har du på de skivene som skal på hver side av reima ved reimhjule?
hvilket av hjulene ?

emilhetty
22/09/10, 21:32
hvilket av hjulene ?
Finnes vel bare et reimhjul?
Altså det store som sitter på veiva.

På hver side av dreve skal det sitte sånn bua skive, og er et hakk i den ytterste som brukes til å se at motorn er i ØDP.

Det gikk litt fort for seg en gang når jeg skulle bytte reim, så glemte en av dem. Og da hoppa ihvertfall reima av.

cossykiller
22/09/10, 21:40
jepp den er på, men ser at hjelpedrevet står litt langt ut i forhold til kamdrevet, oh tror ikke det skal være sånn, da reima vil ligge og bli slipt av veivhjulet da ?

VolvoR-Sport
25/09/10, 18:43
jeg var bort i problemet her igår kveld ;)
og til meg var det strammehjulet som gjorde at reima spora ut.. retta på rulla og reima dro fint :)

The Sven
25/09/10, 18:56
Er fort gjort å montere strammehjulet skjevt som VolvoR-sport sier og det vil kunne føre til at reima sporer av.

Har du styringene intakt på registerdrevet på veiva skal det være nok, trenger ikke det på kamdrevet og er heller ikke det originalt på 230 motorene.

Hva er det egentlig du mener med hjelpedrev?

jonass
25/09/10, 19:43
Har ikke skiver hverken på kam eller hjelpe aksel, Men er fort gjort å få strammeren skjeiv slik at reima sporer av ja.

The Sven
25/09/10, 19:45
Ja, husker første gang jeg monterte registeret på en 230 motor, jeg var sikker på at jeg hadde ødelagt strammehjulet, men var bare å løsne det og stramme det skikkelig igjen så retta det seg.

cossykiller
25/09/10, 20:33
hjelpedreveter det som er til fordeleren... er det jeg mener som stikker mer ut mot radiatoren iforhold til kam og veivdreva. Men har ikke hatt på den skiva som skal være på utsia av veiva når jeg har tørna. Så kan være det som har gjort det?

VolvoR-Sport
25/09/10, 21:06
ja, skjønte hva du mente med engang jeg :)
har du skiva på, så sporer ikke reima av, det er sikkert! men uansett, så skal reima holde seg på plass hvis alt er i orden :)
kan jo dreie av reimhjulet ditt noen mm i såfall, men er vell enklere å få tak i skiva der.. har en liggende mener jeg, men hvor?? :)
finner jeg den, kan du få den!

cossykiller
25/09/10, 21:28
er det den skiva som skal være på utsia på drevet ved veiva ? for det har jeg, bare gadd ikke montere det før jeg fant ut om det skulle være slik...