PDA

Vis full versjon : Problemer med DSTC



t0ffemannen
22/09/10, 18:29
Skulle ut å kjøre en tur isted.Merket plutselig vibrasjoner i bremsepedalen som plutselig kom og gikk.Blinket gult trekantlys i displayet.Sann som jeg forstår det så er ikke dette abs lyset men dstc lyset / antisladd greiene.Lyset kommer når jeg bremser hardt ned også,ingen vibrasjoner da ,men kun blinking med gul trekant.


Tok hjulstillingskontroll i sommer da jeg hadde byttet mye deler i forstillingen.Bilen har vært lite brukt etter dette men nå er den skjev igjen.Har skiftet alle klikkestagene/stablistatorstagene rundt bilen etter hjulstillingskontrollen , men disse har vel ikke noe å si på hjulstillingen ?

mhane
22/09/10, 22:30
Har ingen erfaring enda med Volvo sin DSTC, men utifra erfaring fra annet merke kan jeg si at det på slike systmer ofte skal svært lite til før det reagerer.

Jeg har opplevd punktering der luften sivet sakte ut, pga ulik hjulomkrets reagerte systemet (sannsynligvis fordi hjulomkretsen etterhvert ble mindre på hjulet som manglet luft, hastighetsforskjell eller lignende)

Et DSTC bruker jo nettopp bremsen, som du skriver pulserte, for å bremse ned hjul som spinner (går ulikt rundt) etc.

Jeg har som sakt ingen erfaring fra Volvo, men ser det ikke som usannsynlig at systemet vil reagere hvis ting forskyver seg i forstillingen som følge av løse deler, sensorer eller målepunkt. Om skjev forstilling er nok til at systemet reagerer på din DSTC må jeg overlate til andre mer erfarne å svare på.