PDA

Vis full versjon : Spm om hjullager fram på 240, 87 mod



Dcd36
22/09/10, 17:29
Skal sette på nye lager foran på 240'ien. Bestillte lager og tetningssats (dårlig oversettelse fra svensk!) fra Pedersen Racing.

På det gamle hjullageret var det 1 stk tettering i gummi, og 1 stk metall "dekkbrikke".

I den nye satsen så er det 1 stk gummiring og 2 stk metall dekkbrikker. Det er forskell på de to "brikkene". Den ene skal stå bak det største lageret, den andre ser ut til å kunne stå foran det største lageret.

I sprengskissen fra Bentley Volvo 240 Service Manual er det bare en dekkbrikke, det samme som stod på bilen.

Er det nye settet med 2 stk dekkbrikker en forbedring, eller skal den ene dekkbrikken ikke brukes?

Link til bilde av sats:

http://www.skruvat.se/Hjullagerssats-P12819.aspx

Der ser man gummitetningsringen ligge med flatsiden ned, med skrift opp, det var sånn den stod montert på spindelen.

I Bentley boka er det med skrift inn og flatside ut, altså motsatt.

Hva er riktig? Antar at Bentley boka er riktig, med den flate delen mot dekkbrikken og den siden med skrift skal innerst mot spindelen?

Ble mye dårlig norsk oversetting fra svensk, men håper at Dere forstår hva jeg spør om.

Jeg har prøvd å søke etter info men uten hell...

PowerFinnmark
22/09/10, 18:07
Hei. Har sett i Boka mi og du har helt rett i att den ene ringen skal stå framfår ytter lageret. det er vell en slags Shims støv beskyttelse.

Ikke glemm og pakk lagrene din da:)

Dcd36
23/09/10, 01:14
Lagrene er pakket godt ja...

Har nå montert nye lager og lagerbaner, jeg fikk kun til å bruke en metall brikke.