PDA

Vis full versjon : B230FB med turbo?



vidar79
22/09/10, 13:26
Hei.

Er det noen her som har egen erfaring med FB motor med turbo?

Tenker da spesiellt kombinasjon med 531 Topp og VX3 kam på turbomotor?

gaupe
22/09/10, 13:51
Går heilt fint det, du får ein kompresjon på 9,3:1, som er berre litt høgare enn B230ET sin 9,0:1. Bør køyrast på 98/99 oktan.

vidar79
22/09/10, 14:07
Går heilt fint det, du får ein kompresjon på 9,3:1, som er berre litt høgare enn B230ET sin 9,0:1. Bør køyrast på 98/99 oktan.

Okey.

Hvorfor bør jeg bruke 98oktan?
Finnes det 99 oktan på bensinstasjoner i dag? eller er det noe tilleggsstoff?

gaupe
22/09/10, 14:18
Okey.

Hvorfor bør jeg bruke 98oktan?
Finnes det 99 oktan på bensinstasjoner i dag? eller er det noe tilleggsstoff?

Mindre sjanse for tenningsbank, 99 vpower finn du på Shell stasjonar, men stort sett berre på Austlandet mistenker eg.

jonass
22/09/10, 14:22
Aha derfor det ikke finnes 99vpower her oppe ja. Synd

gaupe
22/09/10, 14:23
Aha derfor det ikke finnes 99vpower her oppe ja. Synd

Prøvde å få Shell til å føre det i Ørsta, men det var visst ikkje lønsomt.

smugen
22/09/10, 17:16
er på samme tanken sjølv og bygge om fra fb til turbo, er vell ein del som må gjerast? mest arbeid med olje inn og retur?

T90
22/09/10, 17:24
hvis man kjøper flexi tune så kan man bruke e85 også?

emilhetty
22/09/10, 20:55
er på samme tanken sjølv og bygge om fra fb til turbo, er vell ein del som må gjerast? mest arbeid med olje inn og retur?
Oljetur er ikke noe problem, henter bare ut olje rett under vannpumpa.
Som vist på bildet:
http://www.cravingboost.com/craving-boost-products/product-oillines03.jpg

Blenda faktisk igjen det orginale oljeuttaket på FK blokka mi for å hente olje derfra. Er mye enklere å komme til!

Men oljeretur er det værre med, enkleste er jo å sveise på et rør opp fra bunnpanna. Skal du begynne å borre for å få return der den er på turbomotorene, så må du av med bunnpanna og styr. Pluss at det blir masse spon overalt.