PDA

Vis full versjon : Bytting av takluke, glasset er knust/krystallisert



Stigern
22/09/10, 07:54
Heisann

Har en 850 GLT Sedan som har fått glasset i takluka knust. Det er en elektrisk takluke. Og jeg lurer på om det er mye arbeid å få byttet det eller hele takluka?

Får nemlig tak i brukt, der er hele opphenget med, motor og ramme. Til 3700,-

Snakket med volvo her i Bodø, dem skulle ha 6500,- bare for glasset :P

Noen som har noen meninger?

Få tak i den brukte delen og høre med verksted hva de tar for bytte?

Tore
22/09/10, 08:23
Har du ikke delkasko som inkluderer glassforsikring? Skulle tro knust glass ble dekket av sådan forsikring dersom skaden skyldes ytre påvirkning; har vanskelig for å se for meg noen annen årsak til knust takluke.

Morgis
22/09/10, 08:28
veldig lett å skifte :)
er bare festet i 2 eller 4 skruer som er bak 2 plastskinner.
Dette skrues fra innsiden.

Bare husk å sett merker der skruene stod, så du slipper å justere å herje for mye med den nye luken.

Ville sett litt i sverige.
syntes 3700kr var myye.
Jeg solgte komplett glasstakluke for 1000lappen, så privat bruktmarked er nok lurt å sjekke ut først.

Tore
22/09/10, 08:31
Her er forresten svaret på spørsmålet:
http://forumbilder.se/images/482201093110A76e6.jpg

Stigern
22/09/10, 08:45
Ok, nei har ikke noen form for kasko :P

Tore, hvor fant du den manualen?

Tore
22/09/10, 08:54
Tore, hvor fant du den manualen?

I servicemanualen (Volvos Aftersales Diagnostics and Information System (VADIS)).

mrstfu
22/09/10, 15:24
veldig lett å skifte :)
er bare festet i 2 eller 4 skruer som er bak 2 plastskinner.
Dette skrues fra innsiden.

Bare husk å sett merker der skruene stod, så du slipper å justere å herje for mye med den nye luken.

Ville sett litt i sverige.
syntes 3700kr var myye.
Jeg solgte komplett glasstakluke for 1000lappen, så privat bruktmarked er nok lurt å sjekke ut først.

den luka var det jeg som kjøpte, og har montert på bilen min. skulle du ha lyst på det, kan du kjøpe gamle luka mi. det er riktignok ikke glass, men kan lakkere for deg, til ogmed, i den fargen du skulle ønske.:D

hvor seriøst du vil ta det forslaget er helt opp til deg:D

Stigern
22/09/10, 21:13
den luka var det jeg som kjøpte, og har montert på bilen min. skulle du ha lyst på det, kan du kjøpe gamle luka mi. det er riktignok ikke glass, men kan lakkere for deg, til ogmed, i den fargen du skulle ønske.:D

hvor seriøst du vil ta det forslaget er helt opp til deg:D

Hvilken farge er den ?

Skjønner bilen min er veldig veldig falmet rød :P

Tore
22/09/10, 21:27
Hvilken farge er den ?

Skjønner bilen min er veldig veldig falmet rød :P
Sjekk workloggen (http://forum.vccn.no/showthread.php?p=131734#post131734) hans så ser du en rød og vakker 850: http://forum.vccn.no/showthread.php?p=131734#post131734

mrstfu
22/09/10, 22:33
faen, jeg blir like rød som bilen her jeg. rød og VAKKER? prøver du deg på meg Tore? jeg har ikke dame, så bilen er den raskeste veien til mitt hjerte:D

bilen er som sagt rød, det er luka og, og den er tett i forhold til pakninger. i front av luka var det lakkflassing, hvilket bestefareb min slipte bort og malte med kost uten at jeg visste det, men det er ikke noe du legger veldig merke til, ei heller vanskelig å få bort. kan gjøre det for deg og, hvis det skulle ønskes. ingen lakkskader i luka ellers:D

PM hvis du faktisk er interessert.

edit: får med beige innertrekk, men det har du vel selv, siden du har elektrisk...

Tore
23/09/10, 12:52
faen, jeg blir like rød som bilen her jeg. rød og VAKKER? prøver du deg på meg Tore? jeg har ikke dame, så bilen er den raskeste veien til mitt hjerte:D

Her går nok mottagerens analyse og fantasi av hva som ble skrevet meget lengre enn hva som lå bak de velvalgte ord vedrørende bilens farge :-)

Robert H.
23/09/10, 12:54
Her går nok mottagerens analyse og fantasi av hva som ble skrevet meget lengre enn hva som lå bak de velvalgte ord vedrørende bilens farge :-)
En meget velskrevet analyse der Tore!:D

mrstfu
23/09/10, 14:02
Her går nok mottagerens analyse og fantasi av hva som ble skrevet meget lengre enn hva som lå bak de velvalgte ord vedrørende bilens farge :-)

skuffet, meget skuffet. hold kjeft og la fantasien min vandre, er du snill:D

jsdamås
24/09/10, 15:50
Heisan der, låner tråden lit.

Takluka på min skulle ha vore justert opp i bakkant.
Kunne du tore ha lakt ut ajustments to sun roff frå den dera vadis?
Sån at eg vet kos den skal stå:confused:
På forhånd takk:)

Morgis
24/09/10, 15:52
bare å kjøre luka helt igjen, så løsne skruene, dytte den opp for hånd så den står riktig, stramme skruene...

jsdamås
24/09/10, 15:57
Okidoki då ska eg prøva på de:)
Takk for raskt svar morgis:D

Jan-Einar Jenssen
11/11/10, 01:06
Hvilken farge er den ?

Skjønner bilen min er veldig veldig falmet rød :P

rosaræser hete det vel egntli ? :p

hevih
08/03/12, 13:56
den luka var det jeg som kjøpte, og har montert på bilen min. skulle du ha lyst på det, kan du kjøpe gamle luka mi. det er riktignok ikke glass, men kan lakkere for deg, til ogmed, i den fargen du skulle ønske.:D

hvor seriøst du vil ta det forslaget er helt opp til deg:D

Hvordan var det å montere?
Er festene de samme og er det mulig å kun bytte selve luka til en i glass, selv om jeg har en manuell?

Per Turbo
08/03/12, 14:47
Har en glassluke fra 98 V70 liggende, den kan du få kjøpe av meg om du vil. Send meg en PM om du er interessert.

magne850
11/04/12, 02:17
Har glassluke fra min avdøde 95 T5R liggende om noen er interessert, send PM