PDA

Vis full versjon : dunkelyd i forstillinga på 850



ovevolvo
21/09/10, 17:35
har en dunkelyd når eg kjører i humper, kan det være foringene på toppen av støtdempertårne? ser når eg presser ned bilen på den siden så blir det ei glippe mellom øverste foringa og det under, å det er det ikke på andre siden. er det mye arbeid å skifte foringa på støtdemperforinga?

TeamBørnOut
21/09/10, 17:37
det mest vanlige er slitte "rakklebein". "kyllingbein" som et også kalles. det som bilder fjørbeinet til krenghemmeren :)
koster ikke mye og er enkle å bytte. normalt å bytte OFTE hvis man bor ved en grusvei og liknende

hobby610
21/09/10, 19:15
det mest vanlige er slitte "rakklebein". "kyllingbein" som et også kalles. det som bilder fjørbeinet til krenghemmeren :)
koster ikke mye og er enkle å bytte. normalt å bytte OFTE hvis man bor ved en grusvei og liknende

Jepp... enig. Hadde villet sjekket "Raklebein" "hundebein" (kjært barn har mange navn)
Er et vanlig problem att desse ryker. Billige i innkjøp (ca kr 150-200 pr stk)
og er grei å skifte

ovevolvo
22/09/10, 09:30
det mest vanlige er slitte "rakklebein". "kyllingbein" som et også kalles. det som bilder fjørbeinet til krenghemmeren :)
koster ikke mye og er enkle å bytte. normalt å bytte OFTE hvis man bor ved en grusvei og liknende

det ahr eg skiftet, fortsatt dunkelyd :(

Morgis
22/09/10, 09:46
sjekket at dem er strammet godt?
Om de er det, så er det nok dempertårnforingene/lagrene

ovevolvo
22/09/10, 09:52
sjekket at dem er strammet godt?
Om de er det, så er det nok dempertårnforingene/lagrene

er det mye arbeid å skife foringene og lagrene? må vel ned m heile fjæra å alt det dr?

Morgis
22/09/10, 09:53
veileder http://volvoforum.no/tips_triks/850/fjaerbeinslager.htm

ovevolvo
22/09/10, 10:30
veileder http://volvoforum.no/tips_triks/850/fjaerbeinslager.htm

takk, så ikke så jævelsk vanskeli ut, må vel berre hiv mg rundt å få gjort det før eg ska på eu kontroll da

ovevolvo
22/09/10, 14:09
er det noen son veit om eg må ha forstilingskontroll etter eg ha had av fjærbeine?

M.Engelsen
22/09/10, 15:47
Ikke nødvendig så lenge bilen ikke blir senket eller hevet :-)