PDA

Vis full versjon : 240 tic (ft) stopper når man slipper gass



Vetle
21/09/10, 15:14
Har noen barne sykdommer med bilen min enda etter "nybygd" motor og bil.. :)

Det ene er at den går litt ujavnt på tomgang, den ligger på rundt 1000 omdreininger så plutselig detter den så går den normalt bittelitt så detter den så går den normalt osv ;) Hva er problemet tror dere? :)

Og så har jeg et annet problem, når jeg drar på å slipper gassen litt fort så stopper motoren er vel igrunn mest hvis jeg drar på å trår inn clutchen for å gire, den starter jo når man setter den igir igjen men kjekt at den ikke stoppa da ;P hehe

Er en stort sett orginal motor med 968 dyser på :) Har fullt 300 hk oppsett liggende som skal på ;)

vidar79
21/09/10, 15:23
Har noen barne sykdommer med bilen min enda etter "nybygd" motor og bil.. :)

Det ene er at den går litt ujavnt på tomgang, den ligger på rundt 1000 omdreininger så plutselig detter den så går den normalt bittelitt så detter den så går den normalt osv ;) Hva er problemet tror dere? :)

Og så har jeg et annet problem, når jeg drar på å slipper gassen litt fort så stopper motoren er vel igrunn mest hvis jeg drar på å trår inn clutchen for å gire, den starter jo når man setter den igir igjen men kjekt at den ikke stoppa da ;P hehe

Er en stort sett orginal motor med 968 dyser på :) Har fullt 300 hk oppsett liggende som skal på ;)



Hei.

Prøv dra ut kontakten på tomgangsregulatoren, hvis problemet er likt da så er den gåen

Agrostar
21/09/10, 15:29
Har du dump etter lmm utifra bilda?

Vetle
21/09/10, 15:42
Lmm står på turbo siden som orginalt :) har ikke noe dump :)

Skal sjekke å dra ut kontakten :)

gaupe
21/09/10, 15:44
Du har nok for store dyser til å få ein fungerande tomgang, om det er på orginale bokser du kjører. Alternativt, så skjedde dette når eg hadde montert feil veg MAF på min bil.

Du får liknande symptom når den interne dumpen også lek.

Vetle
21/09/10, 16:35
Jeg er kanskje litt dum MEN hva mener du med MAF? :)

TeamBørnOut
21/09/10, 16:36
luftmenge måler.
har du satt den riktig vei? noen biler er kresne på dette. men ikke alle

Joakim-G_R
21/09/10, 17:11
Jeg er kanskje litt dum MEN hva mener du med MAF? :)

LMM på norsk. :)

Vetle
21/09/10, 18:21
åja :) nei er rekti vei ;) tror jeg hehe :) er vel pil innover mot turbo blir det vel :)

Agrostar
21/09/10, 18:41
Pila skal peike den vegen lufta går igjennom ;)

jonass
21/09/10, 18:45
Hadde også litt slike problemer med 968 dyser og 3"lmm med ecomax chip vel og merke. Blir litt for feit på tomgang da

kapli
21/09/10, 19:00
Las på forumet her at ein som hadde samme problem, som det første du nevner, han hadde "300" oppsetet. Fjerna tomgangsregulatorn, så forsvant det. Men er vel kanskje nødvendig med den regulatorn..?

Ekren
21/09/10, 19:21
Las på forumet her at ein som hadde samme problem, som det første du nevner, han hadde "300" oppsetet. Fjerna tomgangsregulatorn, så forsvant det. Men er vel kanskje nødvendig med den regulatorn..?

en kompis fjerna den, null problem etterpå.