Vis full versjon : Svensk volvo slyngdiff.
PowerFinnmark
21/09/10, 13:49
Er det noen der ute som har noen kommetarer eller bruker erfaring av slyngdiffen de selger på bakaxel.se??
Link til diffen
http://bakaxel.se/diffsparrar.html
Det er den til 3900:) tenkte at vis den var brukende er jo det et knalltilbud!!
Jeg tolker det slik at det er en orginal Volvo slyngdiff, bare at den er ny.. :)
PowerFinnmark
21/09/10, 14:27
Ja e det en brukende diff eller er det bare får wannabes?? :p
Joakim-G_R
21/09/10, 14:32
Jeg personlig ville nok heller gått for en orginal lamelldiff isåfall, og overhalt den. Om du ikke vil heller ha Locker eller TrueTrack.
gull pilen
21/09/10, 14:46
ligger flere tråder om hva som menes om slyngdiffen rundtom her på forumet...
den er egentlig litt farlig om du ikke kjører med omhu....
den kan lett finne på å sperre om det er litt sleipt på ene hjulet selv når det ikke er ønskelig...
TeamBørnOut
21/09/10, 16:59
Farlig? :P
de fleste får den jo ikke til å slå inn når det er ønskelig. men skal man koste på seg en ny diff så får man jo fine lamel differ også..
gull pilen
22/09/10, 07:26
er jo nettop det som gjør dem farlig.... de låser garantert når det er minst ønskelig....
vært utfor att dem plutselig har låst seg i 70ca. sku ta forbi kjøring på vinter, var små glatt og begynt så vidt å spinne litt på ett hjul merke jeg men før jeg rakk å reagere så banka den sammen begge bakhjula og endte på taket nedi ei 4 meter jup grøft. plukka opp diff og da så jeg det var slitasje på ei fjør som gjorde att kloa inni der blokkerte så ble 100% sperre hele tida pga den ikke spratt tilbake
er jo nettop det som gjør dem farlig.... de låser garantert når det er minst ønskelig....
Jeg har aldri opplevd dette :) Ennå loddet er sveiset, slik at den sperrer over 40 :)
eg kjøyrer med slyngdiff, fungerer bra på våt asfalt, slepper lett om eg vil, men tørr veg er det ikje so lett.
er einig med gull pilen att diffen kan låse når ein ikkje vil om ein ikkje kjøyrer med omhu, har sjølv merka dette og har vert litt nerme grøfta pga dette eit par ganger.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.