PDA

Vis full versjon : Bilsport Custom Motorshow-Elmia Jönköping 2-5 april 2010



Kilroy
17/01/10, 01:50
for mer info http://www.custommotorshow.se/

http://www.custommotorshow.se/utstallare.php

bla

Chip Foose – världens hetaste bilbyggare kommer!
En av världens bästa bilbyggare och fordonsdesigners kommer till årets mässa. Chip Foose har inspirerat en hel värld av bilbyggare genom tv-program som ”Rider” och ”Overhaulin” på Discovery Channel. 
Han har liksom sin forna arbetsgivare Boyd Coddington blivit något av en institution i bilvärlden, trots sin unga ålder. Bilen som han tar med sig till Sverige och visar på Elmia är hans privata hot rod - Hemisfear. Bakom stolarna har han placerat en Hemi V8 på 540-hästar. I påsk har du chans att träffa honom på riktigt och få hans autograf.
Mer info om Chip och hans företag Foose Design finns på www.chipfoose.com


Publikrekord på Elmia 2009
Publikrekord! Påskhelgens motormässa på Elmia i Jönköping lockade hela 75.719 besökare, 434 fler än ifjol.
– Med tanke på den finanskris som skakar världen, är det ett fantastiskt publikfacit vi noterar, säger Lasse Theander, projektledare hos arrangören Albinsson & Sjöberg. Frågan är vad det var som drog mest. Årets tema ”Filmbilar”, världens starkare man Magnus Samuelsson, tillika nybliven mästare i ”Let´s dance”, eller barnens favorit Rorri Racerbil?

Per Turbo
08/03/10, 15:09
Noen som skal hit?

Dagstur eller hele helgen? :)

TeamBørnOut
08/03/10, 15:38
En svart 960 skal hvertfall smyge seg nedover!

Har faktisk satt sonyn til lading nå! så jeg får lært meg å bruke det å ta litt bilder :)

Dagge91
08/03/10, 19:50
vurderer det jeg også, men litt usikker enda mange som skal?

TeamBørnOut
08/03/10, 20:14
alltid mye nordmenn der nede

TH-TUNING
09/03/10, 12:17
vurderer og ta meg en tur dit,, men er litt usikker ennå ;)

Per Turbo
09/03/10, 15:16
Frister å ta en dagtur nedover.. men er redd påsken blir benyttet til å gjøre ferdig bilen.

TeamBørnOut
09/03/10, 15:22
Gjøre den ferdig med litt ekstra parts du kjøper der nede ja ;)
Mye fine tilbud på "pynte" ting og slikt på messene i sverige. (ikke som i norge hvor de nesten øker prisen fordi di måtte ta seg bryet å dra dit...)

Silokonslanger å sånt skal jeg hamstre der nede :D

Kodja
11/03/10, 23:01
blir nok dessverre ikke tur dit :( forsinka lønnsforhøyelse, store regninger og et helvetes til forbruk bremser det gitt...