Vis full versjon : Får ikke gnist og ikke strøm på dyser etter motorbytte!
sanderturbo
20/09/10, 12:58
HJELP! har byttet motor og får ikke liv i den:(
Får ikke gnist og dysene åpner ikke!
Har motor, ledningsnett og hjerne fra t5r!
Jeg mistenker startsperre, noen måte og finne ut om det er startsperre?
Bruker også alle givere og følere fra t5r.
kommer fra en 95mod t5r!
Takk for all hjelp:)
Sjekket kamakselsensor og svinghjulssensor er montert riktig?
Startsperren er et dobbelt rele ved rattstammen. : http://forum.vccn.no/showthread.php?t=744
Ingen feilkoder ellers?
sanderturbo
20/09/10, 13:08
Sjekket kamakselsensor og svinghjulssensor er montert riktig?
Startsperren er et dobbelt rele ved rattstammen. : http://forum.vccn.no/showthread.php?t=744
Ingen feilkoder ellers?
ja, er det rele 210? Vis jeg tar ut dette rele? er startsperren borte? Det kan umulig være så lett! Men det går vel og måle strøm på det? begge sensore har jeg ikke rørt, så regner med at dem sitter riktig!
nei, tar du ut det, må du laske litt :)
Les gjennom dette:
sanderturbo
20/09/10, 13:26
nei, tar du ut det, må du laske litt :)
Les gjennom dette:
Men jeg har ikke alarm:S Og jeg dessverre skjønte jeg ike mye av det:S hva mener du med laske?:)
hehe, om du ikke har alarm, har du heller ikke startsperre...
Sjekk alle sikringene dine.
sanderturbo
20/09/10, 13:36
hehe, om du ikke har alarm, har du heller ikke startsperre...
Sjekk alle sikringene dine.
Men bilen ledningnette og hjernen kom fra? Det jeg tenker på? eller har ikke det noe og si?
var begge uten alarm? var begge 95modell?
sanderturbo
20/09/10, 13:42
var begge uten alarm? var begge 95modell?
jeg tror t5r hadde alarm! begge er 95 mod ja!
T5R har alarm ja. men trodde nå det var kun en del av startsperren på rele 210 og 211.
Ble faktisk litt usikker nå desverre.
vet hvertfall det at, om startsperren er på, så vil ikke starteren gå rundt.
Men om det går noen fler signaler til feks ECU, det er godt mulig.
sanderturbo
20/09/10, 13:48
T5R har alarm ja. men trodde nå det var kun en del av startsperren på rele 210 og 211.
Ble faktisk litt usikker nå desverre.
vet hvertfall det at, om startsperren er på, så vil ikke starteren gå rundt.
Men om det går noen fler signaler til feks ECU, det er godt mulig.
startern går rundt!
Det ligger 12v på coilen, men den gir ikke impulser:S:S
Noen måte og skjekke disse sensorere på? på svinghjul og kam?
skal vel være mulig med et multimeter.. måle spenning og ohme samtidig som starteren går rundt... værre er det vel å komme til kontaktene når dem er koblet sammen :)
Jeg opplevde startproblemer som kom og gikk. Da var det herr Morgis som hadde glemt å stramme skruen til kamakselgiveren,, selve skåla inni der som sviver rundt.
Så den bommet av og til 180grader, og da var det null respons på tenning og bensin.
sanderturbo
20/09/10, 13:54
Jeg opplevde startproblemer som kom og gikk. Da var det herr Morgis som hadde glemt å stramme skruen til kamakselgiveren,, selve skåla inni der som sviver rundt.
Så den bommet av og til 180grader, og da var det null respons på tenning og bensin.
faen, jeg skjønner ingenting jeg ass:S
Bensinpumpa går!
Det er helt sikkert bare en filleting!!
som regel det :) bygde du om fra nonturbo til turbo ?
sanderturbo
20/09/10, 13:58
som regel det :) bygde du om fra nonturbo til turbo ?
ja! b5252s til b5234t5
Har akkurat hatt samme problem på min når jeg bytta fra 2,5 10v til turbo.
Hva slags modell er bilen og delebilen din?
Hvis du tar ut dyserekka og drar den på starteren. Kommer det ikke noe bensin når du får dratt den ei stund heller?
høres skummelt ut. . :)
Sjekket koblingskjemaer opp og ned for at ting skal være likt?
Prøvd å se om den vil starte med den gamle ECUen din?
Bilen skal starte med siemenshjernen.
sanderturbo
20/09/10, 14:09
Bilen skal starte med siemenshjernen.
Som jeg har skjønt så skal det være 12v på dysene når tenning er på!
Har ikke tatt ut dysene og prøvd og starte! men renger med at det ikke kommer noe siden det ikke er noe strøm!
Fikk samme resultat med simenshjernen, og begge er 95 mod og obd1!
Men ossen måler man strøm ut fra hjernen?
Har du prøvd å starte bilen med gassen i bunn, og dra den "lenge" på starteren? Det hjalp på min hvertfall.
Kan hende bilen mangler signal fra en giver.
Men alikevel kan den starte. For etterhvert kan den finne ett signal som den kan starte på.
skal vel være mulig med et multimeter.. måle spenning og ohme samtidig som starteren går rundt... værre er det vel å komme til kontaktene når dem er koblet sammen :)
en veivakselsensoer er en induktiv giver. trenger ikke være koblet sammen med styreenheten for og gi spening. Noter at dette er vekselspenning og ikke likespenning som er ellers på bilen.
hallgiveren til kammen kan være frakoblet og fortsatt skal bilen gå.
Den går da ikke sekvensiell evt dual, men alle dysene spruter samtidig.
Så ville først begynnt med veivakselføler og ikke bekymret meg om kam akselføleren
sanderturbo
20/09/10, 19:18
en veivakselsensoer er en induktiv giver. trenger ikke være koblet sammen med styreenheten for og gi spening. Noter at dette er vekselspenning og ikke likespenning som er ellers på bilen.
hallgiveren til kammen kan være frakoblet og fortsatt skal bilen gå.
Den går da ikke sekvensiell evt dual, men alle dysene spruter samtidig.
Så ville først begynnt med veivakselføler og ikke bekymret meg om kam akselføleren
Da har jeg funnet ut at dysene får 1,47v med simenshjernen! 0,00 v med borsh hjernen! Elles får jeg ikke gnist!^
Noen som vet om 1,47v er riktig? Den sakt til ca 1.00-1.33 v når motoren går rundt!
Turbovogn850
09/01/17, 21:44
Da har jeg funnet ut at dysene får 1,47v med simenshjernen! 0,00 v med borsh hjernen! Elles får jeg ikke gnist!^
Noen som vet om 1,47v er riktig? Den sakt til ca 1.00-1.33 v når motoren går rundt!
Hei, husker du om du fikk start på den?
Sliter med de samme symptomene etter motorbytte, og har gått litt tom for ideer. :P
Ikke lest hele tråden, men er svinghjulet montert korrekt?
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Turbovogn850
11/01/17, 21:59
[QUOTE=Svirre;1034879]Ikke lest hele tråden, men er svinghjulet montert korrekt?
Tenker du på trådstarter eller i forhold til mitt spørsmål?
Isåfall, motoren min har startet men har alltid vært noe tungstartet. Nå starter den ikke i det hele tatt. Står bare å kinner, har prøvd med tenningslampe mellom tennplugg og tennpluggledning. Ikke antydning til gnist.
Den får nok av bensin har jeg funnet ut. Måler 12 volt til kontakta til coilen.
Har hatt den på feilsøking hos bilia, da fant de ut at ECM jorder ikke dyser (injectorer) og sluttsteg til tennspole mangler impulssignal fra ECM. De kontrollerte reluktorring på svinghjul og det var i orden.
Hei!
Skal til på samme prosjekt sjølv, berre med ein 2.0 LT, prisipielt det samme som swapen du har gjort vil eg tru. Har du funne feilen? :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.