PDA

Vis full versjon : Toppdekselpakning D5 2006mod.



censure
20/09/10, 10:22
Har nå vært på service å skiftet reg.reim og vannpumpe. Da fikk jeg beskjed om at toppdekselpakningen hadde en liten lekkasje. Denne jobben skulle selger av bilen dekke 50% av, men fortsatt så koster det 4310,13kr!! Prøvde å spørre om dette vat pakningen mellom topp og blokk, eller mellom topp og ventildeksel, men fikk ikke noe ordentlig svar.
Er selv maskinist på båt og der er toppdekselpakningen den mellom topp og blokk, men vet at den som regel blir referert til som "topppakning" når det kommer til bilmotorer.
Noen som har vært borti dette eller vet hvilken pakning det er snakk om??
Visst det bare er pakningen mellom ventildekslet og toppen gjør jeg det selv, men toppakningen gidder jeg ikke, da man må av reg.reim osv....

MadAss
21/09/10, 19:44
Er nok mellom topp og ventildeksel det er snakk om. Er en del skruing for å få gjort dette. Ligger kun flytende pakning i mellom der. Er som regel mellom topp og kamoverfallet mot registeret som lekker.

angerman
21/09/10, 19:47
pleier og lekke fra fremre lager overfall. da må dyser,toppdeksel,regreim og drev av. en kjempefin jobb.

censure
22/09/10, 19:57
ja jeg har åpnet panseret nå å sett, lukket det like fort igjen... like greit å få verkstedet til å gjøre jobben, hater å skru på bil, alt er så lite!!! Nei gi meg en MAN B&W krysshodemotor på 15000 hk når som helst istedet for en liten bilmotor.... men takk for svar..