PDA

Vis full versjon : Veng



Volvo-245-
19/09/10, 23:14
Hordan er kvalitet og passform på veng deler?

Langedal
20/09/10, 00:03
Ryktene skal ha det til at kvaliteten på stålet er mye dårligere enn Volvo original. Men har ingen erfaring med de selv.

cossykiller
20/09/10, 00:35
passformen er også dårligere enn original sier dem... har heller ikke er faring med det selv :)

Wrasko
20/09/10, 00:50
Noe passer bra, andre ting må man modifisere litt til at det skal passe.. Men liten pris å betale for å få nye deler på bilen :)

_tormod_
20/09/10, 09:58
Jeg kjøpte en orginal framskjerm til Golf 3 for noen år siden. Da jeg spurte lakkereren om han kunne lakkere den var det første han spurte om: er det veng skjerm??! Da må du finne en annen lakkerer!
Men når han fikk høre det var orginalskjerm tok han glatt jobben.
Kvaliteten på veng var så dårlig at han ikke ville lakkere det. Samme hvor mye grunnarbeid han la i det kom det rust etter bare 2-3 år.
Dette er en av norges beste lakkerere, så han kan det han driver med.
Så tror orginalt er tingen :)

Volvo-245-
20/09/10, 18:46
Jeg kjøpte en orginal framskjerm til Golf 3 for noen år siden. Da jeg spurte lakkereren om han kunne lakkere den var det første han spurte om: er det veng skjerm??! Da må du finne en annen lakkerer!
Men når han fikk høre det var orginalskjerm tok han glatt jobben.
Kvaliteten på veng var så dårlig at han ikke ville lakkere det. Samme hvor mye grunnarbeid han la i det kom det rust etter bare 2-3 år.
Dette er en av norges beste lakkerere, så han kan det han driver med.
Så tror orginalt er tingen :)

Ja men jeg jobber som oppretter på et lakk verksted, så lakk og rust skal ikke bli no større problem med det første, Men jeg lurer på hvordan pass form og sånn er. Jeg skal bytte kanalene og bakskjermene, og der er det jo en del justering og tillpassing uansett.
Også kan det hende jeg må bytte noe av bakplata også, den er det litt viktig at passer sonn halveis.

Men hvordan er det på få ta i forskjermer og sånn da, må det kjøpes brukt, eller går det å få ta i nytt? noen som vet?
Og hvordan er veng der?

Kodja
21/09/10, 08:13
tror det var bare venstre eller høyre framskjermer igjen til 240 originalt. sjekka i vår tror jeg det var.

Volvo-245-
21/09/10, 16:09
på veng?

Wrasko
21/09/10, 16:15
tror det var bare venstre eller høyre framskjermer igjen til 240 originalt. sjekka i vår tror jeg det var.


på veng?

Originalt... Aka Volvo

Volvo-245-
21/09/10, 16:44
Så det nå. leste feil

Joakim-G_R
21/09/10, 17:05
tror det var bare venstre eller høyre framskjermer igjen til 240 originalt. sjekka i vår tror jeg det var.

244 har de baksjermer til.

En veng kanal f.eks, passer like godt som en kanal fra en Mondeo. :) (selvfølgelig satt litt på spissen.)

Wrasko
21/09/10, 17:11
En veng kanal er og til Passat... (fakta)

Volvo-245-
21/09/10, 19:53
Så da er det konlusjone at det er helt ubrukelig.
Men passer den?

Joakim-G_R
21/09/10, 19:59
Om det er ubrukelig så passer det jo ikke. :p

Det passer med litt modifikasjoner stortsett, men hvorofr ikke handle nytt orginalt hos Volvo? Er da ikke SÅ dyrt der heller?

Wrasko
21/09/10, 20:33
Går å bruke.. Hvis man har planer om å sveise på en kanal, så burde man jo og klare å tilpasse litt

kermitt
21/09/10, 20:40
syns det er helt greit jeg. men prima vare er det ikke, det kan jo bestandig blir bedre etter min mening. hjulbuer bak og kanaler er helt greit å bruke veng deler på. framskjerm så kjøper du like greit originalt, nytt eller brukt.

Wrasko
21/09/10, 20:44
framskjerm så kjøper du like greit originalt, nytt eller brukt.

Helt enig.. Måtte borre og tilpasse på skjermene til en 75 mod 242.. Så ble ikke imponert der.. Gruer meg til å se hvordan det blir med fanger etc.. Blir nok mer tilpassing da..


Men igjen, veng gir oss deler som vi ikke har tilgang til ellers.. Og hvis jeg har valget mellom å tilpasse, så sandblåse skjerm, før man grunner og lakker opp på nytt, eller å sveise sammen en skjerm......

Joakim-G_R
21/09/10, 20:59
Hvorfor ikke kjøpe sånt på Volvo da? De har kanksje ikke til 75 mod, men.

Wrasko
21/09/10, 21:02
Han som kjøpte ville spare penger da vettu.. Og dette var FØR stålprisene gikk i været før Kina ol.. Med andre ord, kostet vel 1300for veng og 2500 for Volvo..

Man må og teste litt forskjellig før man finner den riktige vei vettu Joakim

Joakim-G_R
21/09/10, 21:11
Det er jo et poeng. :)

Ser det ble nevnt "Norges beste lakkerer", hvordan har han blitt kåret til det? ;)

Torra
21/09/10, 21:44
En bakskjerm koster vel 7000 hos volvo

Wrasko
21/09/10, 21:45
En bakskjerm koster vel 7000 hos volvo

Hvis du hinter til meg, så har jeg aldri skrevet ordet "bak".. Snakker om skjerm foran jeg

Joakim-G_R
21/09/10, 21:55
En bakskjerm koster vel 7000 hos volvo

3300 kr ink mva pr stk til 244.

Og du får ikke tak i bakskjerm NOE annet sted enn hos Volvo.

Torra
21/09/10, 22:04
Hvis du hinter til meg, så har jeg aldri skrevet ordet "bak".. Snakker om skjerm foran jeg

Hinta ikke til noen, kom med en opplysning. Som viste seg å være feil :p


Joakim: W H A T!?!?!? Ikke mer? :S Har de mange på lager da, eller må jeg skyndte meg å handle så jeg kan reparere min? :p

Joakim-G_R
21/09/10, 22:10
Mer og mer, syns det er penger jeg da, men i forhold til hva andre ting koster så er det "ikke mer" ja. Har skjermer, lykteplate, indre og ytre kanaler, og mye annet knask.

Ligger vel på lager i Sverige.

Før kunne du jo handle en hel bil i enkle plåtbetar, omtrent. :D

_tormod_
22/09/10, 08:22
Det er jo et poeng. :)

Ser det ble nevnt "Norges beste lakkerer", hvordan har han blitt kåret til det? ;)

Skrev "en av Norges beste lakkerer"
Og det er det ingen tvil om at han er.

http://www.martinsenbillakk.com/1.html

Siden er under konstruksjon

Her har du "bilde" av mannen og :)
http://img831.imageshack.us/i/30093101502070464202577.jpg/

Joakim-G_R
22/09/10, 08:29
Hehe, tøft. :)

Han er nok flink han ja! Ser slik ut. :)
Og ja, du skrev "en av",det glemte jeg å få med. :)

Thomas242
22/09/10, 09:14
Jeg har handlet en god del ifra veng til min 242.

- komplett kanal begge sider
- hele gulvet
- komplette hjulbrønner begge sider
- hjulbuer bak

Passformen suger, men har man en flink oppretter så går alt ann. Hjulbrønnene f.eks. passet rett på på den ene siden, men var helt ute å kjøre på andre siden. Kanalene er en historie i seg selv.

Resultatet kan sees her.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3366

Volvo-245-
22/09/10, 23:30
Jeg har handlet en god del ifra veng til min 242.

- komplett kanal begge sider
- hele gulvet
- komplette hjulbrønner begge sider
- hjulbuer bak

Passformen suger, men har man en flink oppretter så går alt ann. Hjulbrønnene f.eks. passet rett på på den ene siden, men var helt ute å kjøre på andre siden. Kanalene er en historie i seg selv.

Resultatet kan sees her.

http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3366

Etter du hu har gjort på din med veng deler så skal jeg nokk få det til på min også.

Men er det noen andre steder det går ann å få kjøpt karroseri deler?

Thomas242
23/09/10, 07:17
Etter du hu har gjort på din med veng deler så skal jeg nokk få det til på min også.

Men er det noen andre steder det går ann å få kjøpt karroseri deler?

Jeg handlet alt hos veng. Er ikke jeg som har gjort jobben. Det er Mr. sEX aka bruningen sin jobb.

Ola Hagen
04/10/10, 20:48
Skrev "en av Norges beste lakkerer"
Og det er det ingen tvil om at han er.

http://www.martinsenbillakk.com/1.html

Siden er under konstruksjon

Her har du "bilde" av mannen og :)
http://img831.imageshack.us/i/30093101502070464202577.jpg/

aiai, han magnar ja. Han har lakka to eller tre biler for meg :D Han er jævli flink, han kjøpte opp det som var tidligere Romedal antirust, også bygde han om alt og utvidet til en komplett lakkeringsverkstedet, men er ikke ferdig enda slik han fortalte meg :)

Men han er skikkelig grei mann altså. Har kjent han lenge siden jeg gikk i barnehagen med sønnen hans som heter espen som jeg forsatt har en del kontakt med..

han er veldig god lakkerer, veit om flere biler som har kommet fra oslo og lenger nedover der kun for å bli lakkert av magnar sjøl. Hjalp til med å dytte inn en lamborghini inn i lakkboksen :D:D men tom for strøm var den selvfølgelig så jeg fekk ikke høre motoren :(

Ola Hagen
04/10/10, 20:51
og faktisk så fekk jeg godord av han om at jeg aldri skulle klaske på noen veng greier på biler som magnar sku lakkere for meg, for hvis jeg gjorde det så kunne jeg like godt lakke sjøl :p

Nero
04/10/10, 21:27
aiai, han magnar ja. Han har lakka to eller tre biler for meg :D Han er jævli flink, han kjøpte opp det som var tidligere Romedal antirust, også bygde han om alt og utvidet til en komplett lakkeringsverkstedet, men er ikke ferdig enda slik han fortalte meg :)



Bestefar min drev det i sin tid, før onkelen min tok over og fortsatte litt med tectyl behandling og mindre reperasjoner. Bestemor mi solgte huset og verkstedhallen der for et par år sida, dumt at muttern ikke kjøpte det når a bestemor solgte. Hadde vært peferkt plass å mekke på, jævlig digert også:p

PS: Forutsatt at vi snakker om samme sted thou, Romedal Antirust hette det ihvertfall også det jeg prater om. Mercasol reklame skilt og slik i sin tid, stål/mur låve like etter veien nedenfor et hus. Vil dog ikke tro det er var flere antirust steder i Romedal

Edit*
Jo, glemte si at det er artig noen har tatt i bruk verkstedhallen der. Mon tro om den person som driver der nå lakkerer til en habil pris eller svart - svart;)

rogern
04/10/10, 23:19
Etter du hu har gjort på din med veng deler så skal jeg nokk få det til på min også.

Men er det noen andre steder det går ann å få kjøpt karroseri deler?

på volvo :) da passer det også.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/491.jpg

Volvo-245-
09/10/10, 13:23
på volvo :) da passer det også.

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/491.jpg

Får man kjøpt det meste av karosseri deler på volvo?

Joakim-G_R
09/10/10, 13:25
Noe har gått ut, noe har de. Må nesten høre med Volvo ang det du trenger.

Volvo-245-
09/10/10, 13:35
Ja, skjønner. men hvordan er prisene da?

Joakim-G_R
09/10/10, 13:38
Høyere enn hos Veng, men til gjengjeld får man f.eks en HEL bakskjerm og ikke bare buer, og kanaler som ikke er til Passat også.

Volvo-245-
09/10/10, 13:46
Skjønner, supert. takk for hjelpa.

rogern
09/10/10, 14:14
jeg kjøpte nye bakskjermer, yttre del av kanaler og bakplate på volvo.

3300,- pr bakskjerm
700,- pr kanal
1800,- for bakplate