PDA

Vis full versjon : Tungstartet B23F



vidar79
19/09/10, 22:49
Hei.

Har montert LH2.2 innsprøytning på min B23 motor(tidligere B23A).

Men den er veldig tungstartet på kald motor og fusker under 2500 o/min
Når den starter, stopper den etter ca 2-3 sek. Må gjøre det flere ganger før den starter.
Da går den rart. dør ut ved gasspådrag, men kommer seg når man slipper opp gassen.
Slik må jeg holde på til den går normalt på tomgang.
Dette tar ca 15 min.

Etter det er den lett startet(ett kakk i nøkkelen og den starter) til den står over nattet eller mere enn 3-4 timer alt etter temperatur ute.

Fusker(nøkker) fra tomgangskjøring og til jeg er over 2500 o/min.

Hva kan det være som er feil?

Noen som har F motor med LH2.2 som kan vise meg bilder av motoren og allt som er koblet på motoren.

Skal det være knakksensor på motoren med Lh2,2?

Har en god B21AT Borret til 2,2 Og skal være beregnet til å takle 400hk. Har også 531 topp og VX3 kam liggende.

Kan jeg kjøre turbo motor med LH2.2 ledningsnettet?

ArneR
19/09/10, 23:00
Det som gjør den tregstartet når den er kald, er mest sannsynlig temp.sensoren til innsprøytningen, den sitter under innsuget, ved sylinder nr. 3.

Turbo på LH2.2 er jo levert originalt, men det er vel mer mikkmakk med det iforhold til LH2.4, så det anbefales å skaffe ledningsnett og hjerner fra en bil med det.

vidar79
19/09/10, 23:45
Det som gjør den tregstartet når den er kald, er mest sannsynlig temp.sensoren til innsprøytningen, den sitter under innsuget, ved sylinder nr. 3.

Turbo på LH2.2 er jo levert originalt, men det er vel mer mikkmakk med det iforhold til LH2.4, så det anbefales å skaffe ledningsnett og hjerner fra en bil med det.




Har LH2.4 nett uten hjerner liggende.
Men hva må jeg da gjøre med motoren? Er en B23. Ikke B230. Turbomotoren er en B21.
Då må jeg vel ha svinghjulssensor? og går det med en B21/23 blokk?

ArneR
20/09/10, 10:01
Det går det, må bore opp og gjenge hullene til svinghjulssensoren og bankesensoren.