PDA

Vis full versjon : V70r awd



locked
16/01/10, 22:45
Har vert å sett på denne for en kompis i dag. Han var klar for ny bil men denne er så dårlig at det er ikke verdt å reise langt for å se på den. Prisen er forresten satt til 140 000.

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1022417;Modified=1 259882487

Kan nevne følgende feil/mangler:
- mangler skillevegg for varerom (hadde hjemme!)
- mangler r-deksel på motoren (hadde hjemme sa han)
- montert dump, ser ikke ut!
- oljelekkasje motor, myyye søl på regreim sia og svettet bra ved kamsensoren også
- diverse kabeltrekking som ikke ligna grisen, dørhøyttalere osv. tror strømkabelen gikk gjennom et 10cm stort hull i torpedoveggen, virka som om man satt oppå motoren når man kjørte (mye lyd i kupeen)
- for inntrykket av bilen stilte selger dårlig, motorrommet har neppe vert vasket noen gang, så ikke ut!, skitten bil utvendig og rotete og skitten inni.
- ulyd i forstilling
- ulyd i girkasse
- rar styrefølelse
- vibrasjoner
- rumling som i dårlige hjullager
- fæle bremser
- tror mesteparten av varsellamper i dash'en lyste mer eller mindre konstant (abs, tracs, lambda osv..)
- rust på bakluka
- løs eksos
- svært hard på gassen
- gassregulering dårlig, enten ingen aks eller full aks. normal aks var nesten ikke mulig
sikkert glemt noe..

eneste positive var at AWD'en virka fint (sladdet på snø fra stillestående) og at bilen gikk meget bra, men stiller spørsmålstegn ved at bilen var chippet og forrige eier hadde kjørt på 1.3bar, nå gikk den på 1.1-1.2bar....

Det jeg sa til selger etter prøvekjøring var at dette var et oppussingsobjekt.

TeamBørnOut
16/01/10, 22:55
til 140k er vell ikke det ille... ? syns jeg hvertfall...

locked
16/01/10, 23:06
det jeg egentlig ville si, men ikke rakk å få frem var at om du ville ha en bra bil, en rimelig strøken bil som du kunne ha i noen år uten å skru deg ihjel: let videre...

kan man fikse mye selv og pruter kan det jo bli en bra bil en gang...

volvoRsport
17/01/10, 16:28
til 140k er vell ikke det ille... ? syns jeg hvertfall...

Denne lå vel til 179k eller noe for en måneds tid siden:
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/01/784.jpg
Så 140K for et "oppussingsobjekt" er ikke noe bra pris, ihvertfall ikke i mine øyne.

Christian
17/01/10, 16:38
Denne lå vel til 179k eller noe for en måneds tid siden:
http://i98.photobucket.com/albums/l269/Jorgen_01/Opel006-1.jpg
Så 140K for et "oppussingsobjekt" er ikke noe bra pris, ihvertfall ikke i mine øyne.

Kommer ikke fram av bildet, men denne hadde vel hvite LH skilter?
Det er jo også et pluss, i forhold til grønne, vil vel mange si.

volvoRsport
17/01/10, 16:53
Kommer ikke fram av bildet, men denne hadde vel hvite LH skilter?
Det er jo også et pluss, i forhold til grønne, vil vel mange si.

Hvite skilter ja, vant førsteplass i klassen på ÅL-treffet også. Nydelig bil, er vel "Jørgen T" på forumet her som solgte den. (Lånte bildet ifra brukerpresentasjonen hans).

Kenneth D
17/01/10, 21:49
Da tror jeg denne er bedre:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20579767

Christian
17/01/10, 21:58
Da tror jeg denne er bedre:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20579767

Den har vært en kraftig tur offroad...

microplex
18/01/10, 00:32
Har vert å sett på denne for en kompis i dag. Han var klar for ny bil men denne er så dårlig at det er ikke verdt å reise langt for å se på den. Prisen er forresten satt til 140 000.

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1022417;Modified=1 259882487

Kan nevne følgende feil/mangler:
- mangler skillevegg for varerom (hadde hjemme!)
- mangler r-deksel på motoren (hadde hjemme sa han)
- montert dump, ser ikke ut!
- oljelekkasje motor, myyye søl på regreim sia og svettet bra ved kamsensoren også
- diverse kabeltrekking som ikke ligna grisen, dørhøyttalere osv. tror strømkabelen gikk gjennom et 10cm stort hull i torpedoveggen, virka som om man satt oppå motoren når man kjørte (mye lyd i kupeen)
- for inntrykket av bilen stilte selger dårlig, motorrommet har neppe vert vasket noen gang, så ikke ut!, skitten bil utvendig og rotete og skitten inni.
- ulyd i forstilling
- ulyd i girkasse
- rar styrefølelse
- vibrasjoner
- rumling som i dårlige hjullager
- fæle bremser
- tror mesteparten av varsellamper i dash'en lyste mer eller mindre konstant (abs, tracs, lambda osv..)
- rust på bakluka
- løs eksos
- svært hard på gassen
- gassregulering dårlig, enten ingen aks eller full aks. normal aks var nesten ikke mulig
sikkert glemt noe..

eneste positive var at AWD'en virka fint (sladdet på snø fra stillestående) og at bilen gikk meget bra, men stiller spørsmålstegn ved at bilen var chippet og forrige eier hadde kjørt på 1.3bar, nå gikk den på 1.1-1.2bar....

Det jeg sa til selger etter prøvekjøring var at dette var et oppussingsobjekt.

Sa han noe om hvor lange han hadde hatt bilen??

For det ligna veldig på en jeg var og så på i bærum(bærum bil)

locked
18/01/10, 17:10
Sa han noe om hvor lange han hadde hatt bilen??

For det ligna veldig på en jeg var og så på i bærum(bærum bil)

import til norge 21.12.2000, gikk deretter på østlandet en 6-7år før den ble solgt til florø.

Han som selger den nå har hatt bilen siden i sommer da han kjøpte den av en kompis, og han kompisen var det som kjøpte bilen fra østlandet.

Var den i dårlig stand da du så på den også?

locked
18/01/10, 17:13
Den har vært en kraftig tur offroad...
Kan du utdype dette? Viss ikke er det jo usaklig.

Christian
18/01/10, 22:28
Kan du utdype dette? Viss ikke er det jo usaklig.

Jeg kjenner han som eier den.
Han skulle leke driftking med AWD systemet, fløy i grøfta og traff en stubbe, eller stein eller hva det var.

Jeg fikk aldri se skadene, men var vist snakk om ei dør som måtte byttes bl.a.! :(

locked
19/01/10, 00:16
Jeg kjenner han som eier den.
Han skulle leke driftking med AWD systemet, fløy i grøfta og traff en stubbe, eller stein eller hva det var.

Jeg fikk aldri se skadene, men var vist snakk om ei dør som måtte byttes bl.a.! :(
Hehe luring! :D kompisen min ringte på bilen men fikk ikke så mye informasjon da nynorsk var litt hardt for selgeren å forstå. Men var en fyr som skulle komme fra oslo i kveld å se men veit ikke om den ble solgt enda..

Per Turbo
19/01/10, 00:38
Jeg skulle også leke Driftking, men måtte bytte mer enn døra.. :P

Men hadde nok satset på en bil med ny dør enn ett mekkeobjekt gitt!

locked
26/01/10, 21:45
De ble svart V70R på kompisen min.. :)

JørgenT
27/01/10, 20:03
Hepp..
Såg det var noe snakk om min bil her inne:) Eg hadde den for salg i ca 15 timer på finn:) Tok den bort, og fikk pengene igjen fra finn.no. Greide ikkje tanken på å kvitte meg med den:)

Eg hadde den for 188000 på nettet.

locked
27/01/10, 22:05
Hepp..
Såg det var noe snakk om min bil her inne:) Eg hadde den for salg i ca 15 timer på finn:) Tok den bort, og fikk pengene igjen fra finn.no. Greide ikkje tanken på å kvitte meg med den:)

Eg hadde den for 188000 på nettet.

Det forstår eg godt, du har faen meg en fin bil!

Straydog
06/02/10, 15:03
De ble svart V70R på kompisen min.. :)

Du må få han inn her da! :)

2fast240
08/02/10, 12:26
Du må få han inn her da! :)

Er her....:D

Straydog
08/02/10, 15:33
Er her....:D

Da er du selvfølgelig også igang med en bildetråd av nybilen? :D