PDA

Vis full versjon : 740 GLE B230E Vil ikkje gå! Hjelp!



steini88
19/09/10, 17:01
Min 1988 740 GLE ville plutslig ikkje gå. Den gikk som normalt og eg hadde køyrt et godt stykke før eg stoppa den i nokre få minutt. Den starta tilsynelatande normalt, men so snart den hadde starta så stoppa den igjen. Skjønnar ikkje kva dette kjem av.

Begge bensinpumpene går og har skifta bensinfilter i dag til ingen nytte.

Takkar for all hjelp:)

gull pilen
20/09/10, 09:32
veldig følsom for falsk luft denne innsprøytningen...

volvo2før
20/09/10, 11:24
Se om det kan være lekasje på vakumslanger på innsuget, deretter ville jeg sett om det er skikkelig gnist, og om det kommer bensin i returslangen.

Tufte_
20/09/10, 15:36
hei.
Ta og sjekk den store gummibelgen under innsuget,se om festene til denne er hele og om det er noen skader på selve belgen...jeg hadde selv ett slikt problem på min gamle B230E og der var det feste til denne belgen som var ryki,og det er ikke lett og se uten å ta av selve belgen...men festet koster under 100 kr nytt...

steini88
20/09/10, 16:33
Tusen takk for mange gode svar:)

Det med returslangen, om det kjem/ikkje kjem bensin der, kva kan då vere gale?

steini88
22/09/10, 18:03
Ingen som har fleire gode råd? :) Begynne å bli frustrert over å vere billaus :/

gull pilen
23/09/10, 11:19
sjekket at absolut alle slanger er hele og sitter fast?

R.G
23/09/10, 17:37
gummibeljen under innsug kan være odelagt sjøl om kan være vanskelig å se det. må se over den nøye. liten tørkesprekk kan vøre nok

steini88
26/09/10, 14:09
Såg på bilen igjen i går uten å bli noko klokare...

Vi prøvde å koble forbi bensinpumpereleet for å utelukke det, starta fortsatt ikkje. Prøvde å dra den i gong på gir uten hell.
Tok ut en tennplugg og såg at der var gnist.

Fann nokre småsprekker i t-stykket på vacuumslangane oppå innsuget, så prøvde å presse dei saman mens vi prøvde å starte, men starta ikkje då heller.

Pluggen var forresten fuktig og lukta bensin så det tyder jo på at den får bensin også...

Første gongen eg prøvde å starte så starta den som før og så stoppa igjen, og då oppdaga eg at bensinpumpereleet ikkje stod i, men fortsatt samme "symptom"... Veit ikkje om dette betyr noko, for den starta jo ikkje når vi kobla forbi releet heller.

Begynne å bli alvorlig fortvila her, for begripe ikkje kva som er gale... :S

visløff
26/09/10, 19:10
ikke register reima som har ryke da?

gull pilen
27/09/10, 12:05
de blir vrang å få gang på når de blir sure...
nye tenningsdeler?

steini88
29/09/10, 18:37
Har i dag hatt av registerdeksla, tatt av registerreima og satt den på igjen berre for å vere sikker på at den var på rett stille:P Bilen går fortsatt ikkje... Tok opp ei dyse og køyrde startaren, men der kom ikkje bensin... forresten nokon som har en god teknikk for å få dysa ned i igjen i den plastgreia som den står i? Prøvde forresten å skifte den svarte boksen under dash'en på førarsida utan resultat...

JonasS
29/09/10, 23:10
Er det ikke en B230F du har mon tro?

R.G
30/09/10, 12:22
Har i dag hatt av registerdeksla, tatt av registerreima og satt den på igjen berre for å vere sikker på at den var på rett stille:P Bilen går fortsatt ikkje... Tok opp ei dyse og køyrde startaren, men der kom ikkje bensin... forresten nokon som har en god teknikk for å få dysa ned i igjen i den plastgreia som den står i? Prøvde forresten å skifte den svarte boksen under dash'en på førarsida utan resultat...

svart boks? åssen nr sto det på den? sikker på att det er 230E da? pga den har ingen styreenheter.... ikke hadd det på den jeg hadde ihvertfall...

R.G
30/09/10, 12:24
tror ikke det kom 230E (mek sprut) i 1988... el tar jeg feil? mener den gikk ut tidligere på 740.. ble erstatta av lh 2,2

JonasS
30/09/10, 13:39
lh2.2 i 88 ja.. Kan seff. være ettermontert av en rakker.. Men på måten dysene blir forklart her oppe så synes jeg det lukter f-sprut..
E-motorene har dysene i toppen, nesten som dieselsystem..

r_style
30/09/10, 14:31
Sleit litt med en B230E jeg hadde en gang, der måtte det bytting av O-ringene på "dysene" til for å få den frisk igjen, gikk ikke i det hele tatt omtrent, bare putra og såvidt det fantes tomgang... Ikke et ukjent fenomen på E-motoren...