PDA

Vis full versjon : Feil på infodisplay 2007 S80 D5 aut.



Perlin
19/09/10, 12:47
Har akkurat kjøpt en 2007 S80 D5 aut. Uten forvarsel eller andre feilmeldinger har infodisplayet låst seg på hvor mange km som kan kjøres på resterende drivstoff. Alle andre fungsjoner er borte, samme hvor mye jeg snurrer på velgerhjulet skjer det ingen ting. Har tatt av batteriet i 5 min, uten at det ble noen forskjell. Noen som har erfaring med dette problemet. Tips og råd tas i mot med takk.
Mvh Per L.

mister j
19/09/10, 19:32
Har akkurat kjøpt en 2007 S80 D5 aut. Uten forvarsel eller andre feilmeldinger har infodisplayet låst seg på hvor mange km som kan kjøres på resterende drivstoff. Alle andre fungsjoner er borte, samme hvor mye jeg snurrer på velgerhjulet skjer det ingen ting. Har tatt av batteriet i 5 min, uten at det ble noen forskjell. Noen som har erfaring med dette problemet. Tips og råd tas i mot med takk.
Mvh Per L.Hei og velkommen til oss.

Har ikke hørt om dette på så nye instrumenterer, men fluss med problemer med de litt eldre...(00-05)
Tror jeg ville ha tatt meg en tur til Volvo for å få lest av noen feilkoder...

Perlin
19/09/10, 21:31
Takk for svar, får ta noen telefoenr i morgen.

aarnes
20/09/10, 07:17
kan være software eller selve hjulet som er defekt.
Som nevnt er det et problem med intrumenthus på 01-04 modell , men da er symptomene gjerne at teksten blir borte, teksten inverterer seg , viser bare noen få bokstaver, gjerne tegn du aldri trodde eksisterte.

Perlin
20/09/10, 19:10
Snakket Bilia idag, de hadde tro på hjulet de også, fordi at teksten i displayet er ok når det vises infomeldinger.