PDA

Vis full versjon : feil koder S80



Rallaren
19/09/10, 09:44
Hjelp.jeg har en 99 mod volvo s80 2,0 163 hk bensin m man gear.
problemet er at det kommer opp feil på abs så lamda så kommer det masse feilkoder og spedometeret slutter og virke også.
slik kan det vare i en km og to for så og ordne seg igjen.
men abs lyset lyser altid.
synes nå trekk kraften i motor begynner og avta også ???

Kan det være en defekt abs sensor som lager så mye krøll ?
eller har s80 en sjuke med instrumentene ?

_tormod_
19/09/10, 11:33
S80 har som andre volvoer fra 2000 litt sjuke med instrumenter ja, så ser ikke bort i fra at det er det som skaper problemer.

Torgeirs
19/09/10, 14:28
Hjelp.jeg har en 99 mod volvo s80 2,0 163 hk bensin m man gear.
problemet er at det kommer opp feil på abs så lamda så kommer det masse feilkoder og spedometeret slutter og virke også.
slik kan det vare i en km og to for så og ordne seg igjen.
men abs lyset lyser altid.
synes nå trekk kraften i motor begynner og avta også ???

Kan det være en defekt abs sensor som lager så mye krøll ?
eller har s80 en sjuke med instrumentene ?



Sliter med nesten det samme på min 2000 mod v70.
Lampa for feil i bilens avgasreninssystem har lyst så å si heile tida den siste veka.
I tillegg lyser abs og stc lampene av og til, dette medfører av og til at eg får opp melding om bremsefeil, stopp med ein gang.
Noen tips eller råd på hva det kan være?

Kamo
24/09/10, 12:54
Sliter også med dette på min S 80 T5 99 modell. STC feil, ABS feil og nå semest i går også servo feil.. Speedometer kutter, crusie controll slår seg av.
Mottar gjerne tips dersom noen har funnet ut av denne feilen. Har også bestilt meg diagnoseverktøy i håp om å få nøstet videre i dette..

Runis
24/09/10, 22:58
hei,du har mest sannsynlig feil på kombiinstrumentet(speedometeret)ditt.Da vil denn melde om alle mulige slike feil uten at det egentlig ikke er noe galt.Dette har vært diskutert i mange tråder både her å på svenskevolvo forum.Mange har hatt suksess med kald lodding på instrumentet.Søk litt så finner du denne tråden her

aarnes
25/09/10, 20:29
kaldlodding?
varmluftlodding hvertfal..
Og jeg tviler på at det er problemet hans, jeg har selv et instrument med dårlige loddinger, og har ikke opplevd at lamper lyser uten at de skal.
start med å lese ut feilkoder.
da har du et utgangspunkt for om det faktisk er feil med stc, abs etc.

Kamo
25/09/10, 21:38
kaldlodding?
varmluftlodding hvertfal..
Og jeg tviler på at det er problemet hans, jeg har selv et instrument med dårlige loddinger, og har ikke opplevd at lamper lyser uten at de skal.
start med å lese ut feilkoder.
da har du et utgangspunkt for om det faktisk er feil med stc, abs etc.

Ja, er enig i at feilkoder må leses ut og sees på, men når så mange feilmeldinger kommer i tide og utide kan det jo minne om en dårlig kontakt ett eller annet sted, STC, ABS, Servo...... Det vi jo da igjen generere en masse feilkoder.
Nøster og leter, diagnoseverktøy er på vei i posten. Så da er det nok å smøre seg med tålmodighet og kose seg noen lange høstkvelder i garasjen..

Runis
25/09/10, 21:58
blandet litt med loddingen her,men det er kallodingene inni instrumentet som løsner å da kan mye rart skje.da kan det hjelpe med å enten varme instument platen i en stekeovn eller bruke varmluftpistol for å få lodde punktene i kontakt med hverandre igjen.
Som sagt før her så er det utlesing av feilkoder som gjelder.
Kan være så mye,men vile sjekket grundig abs følerene å deres kranser som sitter festet ved navet på hvert hjul.