PDA

Vis full versjon : Diesel Varmer "Fjernkontroll" ?



Helgesen
18/09/10, 17:15
Hei.
Har diesel varmer i bilen min, men har veldig lyst og få fjernkontroll til denne..
Noen som vet hvor og pris på dette?

Det er en intregrert dieselvarmer levert av volvo :)

locked
18/09/10, 19:27
ring forhandler, de gir deg fin pris på det du trenger men koster noen tusen...

mister j
18/09/10, 20:09
Tror det er ganske mange tusen også...
Om du ikke har, må du ha AEM modul+SW (ca 1500-2000)
Så må du ha selve fjernkontrollmudulen og SW (tror jeg har hørt ca 5000:eek: )
Har tenkt å bygge dette selv, men da med en gsm telefon (sms).
Trenger da også AEM, og en telefon (ca 1500)+ SW.;)

Steen
19/09/10, 03:54
Hvordan sjekker du om en har en slik AEM modul i bilen?:)

mister j
19/09/10, 08:51
Må sjekke det fysisk, den ligger i bagasjerummet, på høyre side, inn bak luken til førstehjelpsskrinet http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/1259.jpg
Dette er fra en V70, men mener de ligger på samme plass...(Rød ee.. ring:o)Ps. den grønne boksen til høyre er en antenneforsterker, og har ingen ting med AEM modulen å gjøre...
Om du ikke har ryggesensor, så har du mest sansynligvis ikke AEM.
En AEM er en boks som oversetter vanlige analoge signaler, til digitale signaler som kan leses av bilens Can-bus signal...
Håper dette var litt oppklarende:) Eller bare enda mere forvirrende:confused:

Helgesen
19/09/10, 13:11
Hei.
Takk for hjelp det var meget oppklarende :)
Jeg sjekket i dag men så ikke noe som lignet på en AEM boks. jeg har ryggesensorer men så ikke noe..

locked
19/09/10, 14:21
er ikke aem på 05-07 med ryggevarsler. Heller ingen som har noen papirer på aem fra 05-07. Mistenker at det er en annen modul på de nye.

Helgesen
19/09/10, 17:04
er ikke aem på 05-07 med ryggevarsler. Heller ingen som har noen papirer på aem fra 05-07. Mistenker at det er en annen modul på de nye.

Ja jeg får høre med de på Volvo i morgen :)

mister j
19/09/10, 17:31
Stemmer bra det. Boksen til ryggesensorene fra 05- heter PAM, og kobles direkte i REM (bakre elektromodul)

Så ingen signatur med biltype før nå;)
Da har du sikkert ingen AEM

Helgesen
19/09/10, 18:28
Betyr dette at jeg kun trenger kontroll?

mister j
19/09/10, 19:11
Betyr dette at jeg kun trenger kontroll?

Nope... Desverre.
Kun ryggesensorene som ikke går inn via AEM. Fjernkontrollen må fortsatt inn denne veien...
Konklusjon: Du må ha AEM:(

Helgesen
20/09/10, 13:40
Hei.
Hørte med dem på volvo i Haugesund i dag (Laastad)
Der fikk jeg pris på fjernkontroll og programmering for kr 4600.- (ferdig arbeid)
Jeg spurte om jeg trengte en AEM Modul, og da ble jeg opplyst om at alle bilene med ryggesensor vistnok hadde denne..

Virket litt "u-trygg" denne karen når jeg spurte om det var tilfelle, så dette må jeg nok dobbelsjekke ;)

fremstad
20/09/10, 15:32
Jeg har montert defa smartstart (el blokkvarmer+lader og fjernkontroll)denne virker ca 1000m fra bilen også gjennom bygg.., men ledningen for styringen til dieselvarmeren hvet jeg ikke hvor jeg skal putte..Kan velge om jeg vil starte diesel eller strøm varmer

mister j
20/09/10, 20:21
Hei.
Hørte med dem på volvo i Haugesund i dag (Laastad)
Der fikk jeg pris på fjernkontroll og programmering for kr 4600.- (ferdig arbeid)
Jeg spurte om jeg trengte en AEM Modul, og da ble jeg opplyst om at alle bilene med ryggesensor vistnok hadde denne..

Virket litt "u-trygg" denne karen når jeg spurte om det var tilfelle, så dette må jeg nok dobbelsjekke ;)

Tør vedde på at han var på litt tynn is i dette tilfelle ;)
Sjekk monteringsanvisningen her: http://vccs.volvocars.se/accessories/ii/Details.aspx?uid=6690e53a-086b-4528-8d3a-19b67af03fde&model=V70 (00-08) 2004&modelyear=V70 (00-08) 2004 Så kan du se hva du skal se etter :)

mister j
20/09/10, 20:23
Jeg har montert defa smartstart (el blokkvarmer+lader og fjernkontroll)denne virker ca 1000m fra bilen også gjennom bygg.., men ledningen for styringen til dieselvarmeren hvet jeg ikke hvor jeg skal putte..Kan velge om jeg vil starte diesel eller strøm varmer Du må også inn via AEM.
Dette er eneste måten å komunisere med bilens can-bus system, som styrer dieselvarmeren...

Volvo-Christian
21/09/10, 17:53
Kom på en ting, den gule knappen på nøkkelen skrur jo på parklys. Går ikke ann og koble om denne til noe annet da? For eksempel dieselvarmer. Sier ikke at det er lett, men bør være mulig og få til noe der vel? fungerer jo ikke spesielt langt men.

mister j
21/09/10, 19:25
Kom på en ting, den gule knappen på nøkkelen skrur jo på parklys. Går ikke ann og koble om denne til noe annet da? For eksempel dieselvarmer. Sier ikke at det er lett, men bør være mulig og få til noe der vel? fungerer jo ikke spesielt langt men.
Har vært inne på tanken selv, men man kan ikke bruke parklys, men heller lysene som er under speilene(hos noen av oss ;)). De lyser kun med trykk på den gule knappen, mens park lyser jo når bilen sviver også...
Men man må fortsatt ha AEM :p:p:p