PDA

Vis full versjon : Bruke orginale ledninger ved oppgradering av høytalere?



ThePlace
16/01/10, 20:32
Har tenkt å oppgradere høytalerne i min V70, 1 gen, med tiden.
I den forbindelse så lurer jeg om man bør trekke nye høtalerledninger eller kan men bruke de orginale?
Noen som vet hva tverrsnittet på de orginale ledningene er? 0,75mm2?
Kommer til å ha samme omkrets på de nye som de orginale som sitter der i dag, og mest sansynlig kommer de til å bli drevet av spilleren.
Skal ikke ha et værstinganlegg som blåser hatten av hvermansen, tenkte bare å kjøpe nye høytalere og når jeg først skal ha ny spiller.
Utfordringen med å trekke nye ledninger er døråpningene, der det sitter gjennomføringer med kontaktstikk.

Aashome
17/01/10, 08:28
0,75mm2 som sitter der orginalt ja.
Hvis du ikke skal oppgradere tverrsnittet, ser jeg ikke poenget med å trekke nye ledninger. I tillegg skal du kjøre høyttalerne på spilleren. Da kan du bruke de orginale ledningene.

ThePlace
17/01/10, 14:00
Jeg kommer mest sannsynlig til å dra de nye høytalerne med spilleren.
Er det da noe å hente på å dra opp nye ledninger?

Ser for meg at det er mere jobb enn hva jeg får igjen....

Daruu
17/01/10, 14:20
Jeg ville ha droppa nye ledninger om du skal kjøre de via spilleren.

ChrML
17/01/10, 15:06
Enig med de andre, ser ikke noe poeng å legge opp nye ledninger når du skal bruke spilleren. Ingenting å tjene på det, spilleren er den store begrensningen.

Hvis du skulle hatt en liten forsterker foran der til å drive 4x dørhøytalere, som du faktisk kan tjene en del etter det jeg har hørt fra en ekspert på Hifisenteret her hvis du har et bra komponentsett, så ville jeg helt klart trekt nye.

Daruu
17/01/10, 15:15
Ellers så har volvo generelt sett hatt grei størrelse på høytaler kabler originalt da, mye bedre enn mange andre bilprodusenter ihvertfall ;)

ThePlace
18/01/10, 20:23
Det er bare i planleggingsfasen, har ikke bestemt meg for høytalere ennå.

Har dere noen forslag til høytalere?
Er vel 6,5" som er i dørene på V70 tror jeg.