PDA

Vis full versjon : Råder hvitmotor, passer fra 5 til 6 sylindre?



sikkan
17/09/10, 20:21
Jeg har en b6304 under gjenoppbygning. Kjøpte motoren i deler og oppdaget at en råde var bøyd :mad: (hvordan skjer sånt i en original motor?)

Er det noen annen hvitmotor som jeg kan stjele en sånn råde fra?
Jeg kan få en 2,5l 5sylindra delemotor billig. Kan jeg bruke en råde fra denne for eksempel? Rådene er ikke like i b6254 regner jeg med.

Er i det hele tatt rådene i b6304 noe tess? Vurderer H-råder etc pga turbokonvertering. En bedre idé kanskje?

-sikkan-

TeamBørnOut
17/09/10, 20:23
Det skjer under hydrolock eller idiotkjøring med lite bensin og tenningsbank fra helxxxxxx..

Kjøp H råder med en gang hvis du skal ha motoren noen år å skal ha den til leking. ellers passer 5er rådene over ja :)

J.A.S
17/09/10, 21:00
nå blei je nysjerrig sikkan, hvor skal den 6ern?:D

sikkan
17/09/10, 23:54
Ok, takk for info. Må si jeg vurderer H-råder ja. Dette blir ikke et prosjekt som skal gjennomføres som verst-i-gata, men en solidere bunndel er vel uansett en investering som kan spare mye bekymring over tid og ved hardere bruk. Originalrådene så litt pinglete ut eller sykler jeg nå?

Men helt alvorlig så passer råder fra akkurat 2,5 femmeren? For da kan jeg vurdere å kjøpe den femmeren som delemotor av flere årsaker enn at 20v toppen er i god stand. Anbefalinger for hvor man kan kjøpe H-bjelker passende et halv(u)seriøst bygg som detta?

JAS: får se. Enten blir det 965 som får den ellers havner den vel helst i den hvite 245glt'n :)

TeamBørnOut
17/09/10, 23:57
Hråder får du fra parner.
Som du ser. så har råden bøyd seg nå. det er skikkelig myke greier orginalt!
2.5 rådene passer ja. men kost på deg 6000kr i skikkelig råder du aldri tar livet av (hvis du ikke gjør noe skikkelig galt :D)

sikkan
18/09/10, 00:10
Hehe, ok, mistenkte det ja. Hører jo om folk som finner bøyde råder i originale T6 motorer stadigvekk også og disse har vel også noe sterkere råder regner jeg med?

Får nok koste på meg noen H-råder tror jeg..

TeamBørnOut
18/09/10, 00:21
Ikke noe sterkere råder i de nei :) same shit :D
Men hvis man har kontroll på hva man gjør (sprutet) og har en turbo som ikke fungerer som en propp så er det ingen problem å dra ut litt krefter av en orginal motor. men driter du deg ut så blir det dyrere en å kjøpe inn 6nye fine råder :)

sikkan
18/09/10, 01:20
Ikke noe sterkere råder i de nei :) same shit :D Wut! Synes det var pinglete på N/A sekseren jeg:eek: Da er det ikke så mye å lure på..



Men hvis man har kontroll på hva man gjør (sprutet) og har en turbo som ikke fungerer som en propp så er det ingen problem å dra ut litt krefter av en orginal motor. men driter du deg ut så blir det dyrere en å kjøpe inn 6nye fine råder :) Nettopp. Dumt sted å være gjerrig i grunn. Selv om motoren var billig er det idioti å ødelegge den, for nybegynnerfeil kommer jeg sikkert til å begå.

Fikk med neddreide stempler og t6 manifolder. Manifoldene så søplete ut, så lager meg heller eget grenrør, men dreide originalstempler med nye ringer er brukbart det vel? Føler de blir neste svake ledd etter rådene..
Skal jo ikke ta av helt effektmessig i første omgang, men se hvordan det fungerer og evt bygge verre med tiden.