PDA

Vis full versjon : blinkene lamper!



fei racing
17/09/10, 15:32
Hei! lampene i speedometeret mitt blinker! det er snakk om oljetrykk lampe, ladelampe og håndbrekk varsellampe! noen som har vært borti dette? :) lurer også på om noen her inne vet farger på ledningene som skal inn på dimmekontakten til speedometeret ? :)

takker på fårhånd, Mvh Stefan :)

Morgis
17/09/10, 15:50
utslitt likeretter eller spenningsregulator kanskje?

fei racing
17/09/10, 16:56
har du bilde av dette så jeg vet hva jeg evt kan skifte? ikke peil i de heletatt på elektronikk skjønner du :P er spenningsregulatoren den som sitter nede ved batteriet, skrudd i innerskjermen?

fei racing
20/09/10, 15:00
ingen?

JørnM_940
20/09/10, 15:03
Spenningsregulator og likeretter sitter i dynamoen.

fei racing
20/09/10, 22:08
oki, men skulle ikke de andre lampene som kjøre lys og slik blinket også da? ingenting slikt som blinker :S

JørnM_940
21/09/10, 12:07
Skulle tro det ja. Men det som skjedde i en 740 jeg kjørte en tid når dynamoen kvelda (børstene), så kom alle varsellampene opp i dashen, men bare svakt lys:confused: Da var det altså børstene som var utslitt. Det er sikkert Bosch dynamo du har? I såfall er det to skruer for ta ut den og regulatoren, du ser det på baksida av dynamoen. Ikke sikkert det er dette men greit å ta det ut å kontrollere. Har du målt ladespenningen forresten?

fei racing
21/09/10, 22:38
nei, ikke målt ladespenningen. skal sjekke børstene i morgen jeg :) takk for tips så langt :)

jan_m
04/10/10, 09:46
jøss får du helle reka du a? noen som er heldig hakke hat anet en lamda v oppstart og spyle veske og manglene pære, men resten (lade lampe etc) er borte har til blink og fult lys og ny dynamo sorry for og kapre tråden din MEN kan dete vere dårlig gjording fra karosen til dynamo?

Espen Hveding Nordgård
05/10/10, 18:03
JA, eller dårlig kontakt på + kabelen. Hadde nøyaktig samme problem, og da var det + kabelen som nesten av slitt av...

jan_m
06/10/10, 18:45
inn på bateriet tenker du på? må bare få litta bedre ver før jeg bytter gr utover od lampa mi og, og ha 3500omd i 80 ekke moro...:(

Espen Hveding Nordgård
06/10/10, 20:36
på min var det +kabelen mellom dynamo og batteri som nesten var rivi av kabelskoen på dynamodsia. Motoren beveger seg formye i forhold til slakket som var i ledningen og da skjer det mye rart =P