PDA

Vis full versjon : ulik høyde bak?



tennpluggen
17/09/10, 13:36
så no rart på 740'n min i dag. det er ikke lik høyde bak på venstre side er dekket forbi skjermbuen men på høyreside er det plass til honda mellom dekket å skjermbuen.
kan det vare at senke fjørene har sigi ulikt? eller er hele bilen skjev?
når jeg kjøpte bilen lå det kviteringer på at hele siden(dører skjerm a å b stolpe var byttet) men siden det er gjort på et karroseri verksted så er den vel blitt retta i jig så da var den vell rett når de var ferdig?

visløff
17/09/10, 15:00
kan vel hende at de har byttet noen foringer, dempere eller fjører når den har vert rettet opp igjen og det har blitt skjev slitasje. Eller så må du sjekke dempere etter lekasjer eller at fjøra har knekt eller mulige andre deffekter.

Mysemannen
17/09/10, 15:01
Det er ikke akslingen som ikke står på senter?
Detter skjer når bilen blir lavere bak enn fabrikkstandard.

tennpluggen
17/09/10, 15:04
hm er helt nye dempere på den. ja den er dritt høy forann:D
er ,montert senke fjører. ska måle å se om akselen står helt uta av senter.
men ska finne ett sted å parkere som er helt rett før jeg evnt kanskje side bytter fjører.

tennpluggen
17/09/10, 18:33
etter å ha målt med fingra viser det seg at akselen er mer til høyre. men det vet jeg jo blir sånn når man senker den, men vil det gjøre så det blir ulik høyde?

tennpluggen
18/09/10, 08:49
vil høyden bli lik bak om jeg bytter til justerbart stag så jeg får akselen i senter?

asdf
18/09/10, 12:46
se litt på andre 7/9-biler, de aller fleste har samme symptomer i større eller mindre grad.

På 940'n min er det nesten ikke synlig, men på 740'n vises det ganske godt på flat mark.

R.G
18/09/10, 12:55
vil høyden bli lik bak om jeg bytter til justerbart stag så jeg får akselen i senter?

høyden forandrer seg ikke ved å bytte stag. aksel står unsett vannrett mot bakken sjøl om den kan stikke langt mot høyre pga senk. er nok arm opp mot karosseri el foringer o.l som gjør att det er skakt. er det byttet så mye karosseri deler på ene sida så skulle det ikke forundre om att noe er skakt i karosseri så bilen blir skakk hvis det er mye skakkhet. rundt fester mot arma på bakaksel, el sjølve arma, el rammevang bakover med feste til fjør kan være bøyd. åsen er det rundt bakvindu da?

tennpluggen
19/09/10, 09:18
hva mener du med rundt bak vindu?
ser hvertfall ikke no feil rundt vindu men ska ta den på bukk å se over hele bak stillinga tenker jeg men er det vablig at den er så høy i fronten at jeg kan tre hue nesten i mellom fram dekket å skjermen? ser jo ikke ut i hel tatt....
men hva sier biltilsynet sår senkinga ska godkjennes når den er lav bak å sky høy forran?

R.G
19/09/10, 17:00
hva mener du med rundt bak vindu?
ser hvertfall ikke no feil rundt vindu men ska ta den på bukk å se over hele bak stillinga tenker jeg men er det vablig at den er så høy i fronten at jeg kan tre hue nesten i mellom fram dekket å skjermen? ser jo ikke ut i hel tatt....
men hva sier biltilsynet sår senkinga ska godkjennes når den er lav bak å sky høy forran?

ska ikke være så høyde forskjell foran mot bak. min er forskjell den ogs. men der ligger bakhjul i kantn mot bua bak og tre cm unda foran. nytt senkesett på 740 turbo. går greit å godkjenne hvis alle nr er der og papirer i orden, så for du heller frisere fjører med vinkelsliper etter det hvis det er så jævlig. hehe

tennpluggen
20/09/10, 10:44
ska legge ut bilde så du får se hvor ille det er:P

Kuleberg
27/09/10, 14:53
Snusmoen: du må lese tråden, dette er allerede oppklart. Problemet er akkurat det samme som jeg husker jeg hadde på min 740 tic. Mener å huske at nedre skåla til fjørene bak på en måte står ut bak på akslingen, stemmer det? husker i allefall at den ene skåla sto lavere på den ene sia kontra den andre .. Noe jeg irriterte meg no inni natta over

JørnM_940
27/09/10, 14:55
Har samme problem selv. Noe jeg har hørt: Ved senking av bilen, vil det originale panhardstaget være for langt. Det skal midtstille bakakselen ved original høyde. Du må ha justerbart panhardstag og skru akselen i senter.
Husk at selv om bilen har original høyde, vil akslingen flytte seg til høyre ved nedfjøring (i praksis er det vel karroserriet som flytter seg til venstre). Dette kan ofte bli et problem om man har breie hjul.. derfor ønsker man å få akslingen lengre til venstre, dvs korte inn staget, slik at hjulet ikke subber i høyre skjermbuekant ved nedfjøring.

s4nd3r
27/09/10, 20:34
er bare og kappe på andre siden.. :) som eg sa.. :)

tennpluggen
28/09/10, 06:14
hehe ja skal tenke litt på det:P

s4nd3r
28/09/10, 21:44
hehe ja skal tenke litt på det:P

er ikkje noe og tenke på. fjærn fjørene bake.. :) og kapp og pinne sveis pandadastage. så axelen blir bein under bilen.. og kapp 4 runder. nei. fjern fjørene framme og.. :)
slipper du og stresse med tanken på dei faller av...

tennpluggen
29/09/10, 06:04
hehe ja du mener det ja:P men litt kjederlig å miste lappen 3 uker for det:P
men ska god kjenne senk før jeg gjør om på stort.
men noen som vet hvor mye jeg skal korte inn panhard staget eller ska jeg bare lage justerbart?

R.G
29/09/10, 10:33
lettest å lage ett justerbart for da er det lettest å få justert så det blir helt likt. skal lage det på min jeg også, senke settet mitt kom på bilen for 10 år siden så det har synki en god del så aksel står godt mot ene sida

Janus
29/09/10, 11:18
vet ikke om det er senkefjørene det er noe feil med hvis du klarer å få en honda imellom hjulbuen bak :p

s4nd3r
29/09/10, 19:29
lettes og kjøpe ett nytt.. MEEN!! finnes 1000 andre ting du kan bruke penga på på bilen din før du kjøper det.. :P

bøtte med benga lakk forxempel... :P nye lykter... fjærne litt rust!! :)

tennpluggen
30/09/10, 07:33
hei hei hei hva mener du med benga? rust på min bil? nye lykter? hvor da:P hehe:P

tennpluggen
30/09/10, 07:34
rart du ikke nevnte nytt panser:P