PDA

Vis full versjon : Lekkasje tannstangs ventil HJELP!



fremstad
17/09/10, 13:18
Det lekker fra det nederste røret på ventilen der rattstaget kommer ned. Byttet o-ring men det hjalp ikke. Fikk kjøpt service sett 2stk alu rør til tannstangen hos volvo 300kr. MEN hvordan skal jeg klare å få ut disse rørene lettest mulig?? Volvo har estimert 4-5 timers arbeid..
Bilen er en v70 d5 05mod gått 100 000km litt for gale at dette skulle skje..

_tormod_
17/09/10, 16:48
litt klunder første gangene man bytter disse. men jeg pleier å slippe ned motorramma i bakkant så jeg kommer til litt bedre. Bruker mellom 45minutt og en time på å skifte disse. Så ikke betal for 4-5 timer! :)

fremstad
18/09/10, 11:27
Takker for godt svar! Dette skal jeg prøve i morgen!

fremstad
19/09/10, 21:14
Ja jobben ble gjort på ca 3 timer..litt usikker på det jeg gjorde..Jeg hadde bilen på bilramper..men løsningen er å løsne feste under eksos,varmeskjold over tannsang,deretter tannstangen. Men dette holder ikke..man må ned med motorrammen i bakkant som tipset. Jeg hadde jekk under men det var ikke nødnendig. Jeg brukte deretter brekkjern for å få nok plass mellom motorrammen og tannsangen for å lure på plass rørene.

Jeg så på røret der jeg hadde lekkasjen..det var umulig å se antydning til noe galt med røret,så det er helt utrolig at det no er tett!
Har allerede kjørt 2,5timer uten en dråpe lekk! Utrolig herlig.

Volvo kune ikke fikse problemet mitt før om 3-4 dager He He! Og de skulle ha 1350kr timenx4-5...

Det er godt vi har ett forum!

fremstad
20/09/10, 15:20
Det er nå bare en ting jeg lurer på nå i denne forbindelse; HVOR i alle dager skal "vibrasjonsklipset" settes det som fulgte med service settet. Denne er jo ikke montert orginalt..ikke noe info om denne..

fremstad
21/09/10, 20:34
Klipset skal monteres på motsatt side av "rattsiden" på det lengste røret. Denne skal klipses på røret ca 3 cm før bøyen på "langstrekket" under tannstangen, og skal holde imot tannstangen. Alså ikke ned på bjelken..

Mye styr dette her,men nå har dere fått MYE hjelp.. Lykke til nestemann!