PDA

Vis full versjon : B230E vs B230ET bensinpumper



visløff
17/09/10, 12:03
Lurer på om hvordan pumpa fra b230e motroren med k-jetronic med et arbeidstrykk på 5bar vil oppføre seg på en turbomotor som skal ha 3bar?
tenkte at det er bensinregulatoren som skal regulere trykke og ikke pumpene, eller vil k-jetronic pumpa levere 5bar og trykket blir for høyt og bilen får feil blanding eller vil den levere 3bar og bare gi mer en nok bensin til en turbomotor?

ArneR
17/09/10, 12:13
Logisk sett vil bensintrykksregulatoren gjøre så trykket over dysene er korrekt, men hvordan det blir i praksis er jeg ikke sikker på.

Vet jo at k-jet sliter med pumpe fra efi, men om efi får problem med pumpe fra k-jet tviler jeg på. Men så var det det med mengden pumpene leverer da, om det blir nok?

R.G
17/09/10, 12:40
prøvd detta der, og det gir ikke nok over tid, sjøl om trykket blir rett

visløff
17/09/10, 14:26
ser ut til at det må investeres i en walbro puumpe etterhvert da.

gaupe
17/09/10, 15:02
Logisk sett vil bensintrykksregulatoren gjøre så trykket over dysene er korrekt, men hvordan det blir i praksis er jeg ikke sikker på.

Vet jo at k-jet sliter med pumpe fra efi, men om efi får problem med pumpe fra k-jet tviler jeg på. Men så var det det med mengden pumpene leverer da, om det blir nok?

Ingen problem å bruke K-jet pumpe, men då må pumpa levere nok, B230E-pumpa er nok for liten til B230ET-bruk. B21ET-pumpa (984) er fin.

visløff
17/09/10, 15:20
hvordan blir det med matepumpa i tanken da, skal denne fortsatt være i dift eller skal den kobles ut. eller fjærnes og sette opp et kobber rør eller lignene forbi?

gaupe
17/09/10, 15:32
hvordan blir det med matepumpa i tanken da, skal denne fortsatt være i dift eller skal den kobles ut. eller fjærnes og sette opp et kobber rør eller lignene forbi?

Du skal fortsatt ha matepumpe i tanken, viss ikkje så får du ikkje noko særleg effekt på pumpa under bilen. Du kan heller oppgradere tankpumpa til ei som er kraftig nok til å drive alt.

visløff
17/09/10, 15:34
ok, noen pumper og anbefale som klarer opptil 300hk hvertfall. kan nok hende det blir et nybygg av en motor når ET motoren takker for seg....
Er denne til og montere i tank f.eks: http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_147&products_id=314

ArneR
17/09/10, 16:32
Nei, den får du ikke plass til i tankarmaturet, den er svær.. :p

En bosch 040 skal passe med litt modifikasjoner, ellers er det walbro gs341(?) som er brukt mye..

visløff
23/09/10, 20:01
er denne noe tess og montere i tanken? er den kraftig nok til og levere nok bensin alene?
http://ksr.as/product_info.php?cPath=495_147&products_id=1053

ArneR
23/09/10, 23:43
Den holder ja, mange som bruker slik pumpe til mye effekt.