PDA

Vis full versjon : 1000 metere i grillen på V70



Nilsebu
16/09/10, 22:50
Driver å tenker på tusenmetre bak grillen for å få litt bedre lys. Hvor mye mer vil dette lyse opp, og vil varmen ta knekken på grillen, eller går det fint?

Takker som vanlig for svar :)

Jack89
16/09/10, 22:59
blir jo redusert lys,,,,blir jo best lys om du har XC grill da siden den har mer åpning enn vanlig me riller...smelter ikke plasten nei..dette er velprøvd men jeg selv synes det er mindre pent men til vinterutrusting går det jo greit. MEN blir du stoppa av politi eller vegvesen blir de ganske pist off når de ser dette...meeen kem bryr seg

Ivar Hestø
16/09/10, 23:25
Hadde to xenon-tusinger bak grillen min( xc-grill) å fikk mye bedre lys rett fram, men ble veldig begrensa spredning. men fungerte til mitt bruk, selv om jeg går bort ifra de i år, å heller investerer i noen snertne hella comet 200 xenon for å montere foran grillen.

mrstfu
17/09/10, 00:01
har to stykker i grillen, og selv om de nå er ganske reduserte siden reflektoren er rusta, var de helt supre når de var nye. jeg har nettinggrill, og den holder igjen veldig lite lys.

Jack89, hvor får du det fra at politi blir pissed? de er fullt lov med to ekstralys, så lenge de ikke er montert for høyt eller lavt. jeg fikk ikke utsettelser på EU i det hele tatt på det punktet, bare husk å¨ha sikring på driten:D

ThePlace
19/09/10, 21:02
Jeg har 2 stk Hella Luminator Compact foran grillen, vinterstyling som kommer på og forsvinner samtidig med vinterdekkene.
Har aldri vurdert å ha de bak grillen, da jeg vil ha maks utbytte av lysene når jeg først har de på.

Jack89
20/09/10, 10:01
har to stykker i grillen, og selv om de nå er ganske reduserte siden reflektoren er rusta, var de helt supre når de var nye. jeg har nettinggrill, og den holder igjen veldig lite lys.

Jack89, hvor får du det fra at politi blir pissed? de er fullt lov med to ekstralys, så lenge de ikke er montert for høyt eller lavt. jeg fikk ikke utsettelser på EU i det hele tatt på det punktet, bare husk å¨ha sikring på driten:D

nei de ble sure her fordi de skulle ikke være montert BAK men FORRAN grillen sa de, ikke vet jeg hvorfor nei. Så spurte han meg hvorfor jeg hadde de bak og ikke forran grillen, jeg sa det som de var at det var skikkelig styggt

andreas y.
20/09/10, 15:53
nei de ble sure her fordi de skulle ikke være montert BAK men FORRAN grillen sa de, ikke vet jeg hvorfor nei. Så spurte han meg hvorfor jeg hadde de bak og ikke forran grillen, jeg sa det som de var at det var skikkelig styggt

volvo er visstnok einaste merket som det er lov å montere lyktene bak grillen
aner ikkje hvorfor

Ola Hagen
20/09/10, 16:55
Men skjer det ikke samme problem som enkelte 940 jeg har sett som tusenmetere bak grillen gjør med plasten? Jeg har sett fler griller der plasten har begynt å bøye seg, ser nesten ut som den har smelta litt på en måte slik at den blir mer bøyde riller isteden for rette..

Men har dere bilder av fjernlys monteringa bak grillen forresten? jeg er int på åssen dere har fikset dette :)

mrstfu
20/09/10, 20:42
på 850? her har jeg gjort det litt for enkelt egentlig, selv om det holder. flyttet hornene inn på siden av radiator, og satte festebraketten på lampa vannrett inn mot midten av frontplata, altså den svarte plastplata blant annet hornet er festet originalt på. to store skiver på hver side, og vips, gratulerer med fjernlys. skal se om jeg kan røske frem bilder en gang.

ang hva grillen tåler, selv om jeg nå kjører nettinggrill, kjørte jeg hvertfall et halvt år mer originalgrill, og med 2 H3 100Wpærer ca 5cm unna grillen, gikk det brillefint.:D

men det er som det er blitt sagt, originalgrillen sperrer for en del lys. kjøp nettinggrill hvis du skal ha det på innsiden, kan være en del av vinterstylinga:D

Ola Hagen
21/09/10, 09:56
på 850? her har jeg gjort det litt for enkelt egentlig, selv om det holder. flyttet hornene inn på siden av radiator, og satte festebraketten på lampa vannrett inn mot midten av frontplata, altså den svarte plastplata blant annet hornet er festet originalt på. to store skiver på hver side, og vips, gratulerer med fjernlys. skal se om jeg kan røske frem bilder en gang.

ang hva grillen tåler, selv om jeg nå kjører nettinggrill, kjørte jeg hvertfall et halvt år mer originalgrill, og med 2 H3 100Wpærer ca 5cm unna grillen, gikk det brillefint.:D

men det er som det er blitt sagt, originalgrillen sperrer for en del lys. kjøp nettinggrill hvis du skal ha det på innsiden, kan være en del av vinterstylinga:D

flott :D

min turbogrill på 940'n såg ut som den var laga av ost etter å ha kjørt med fjernlys bak den i en vinters tid..

TeamBørnOut
21/09/10, 17:14
Volvo vil ikke at man skal montere sånn foran intercooleren men....

mrstfu
23/09/10, 16:30
dårlig med intercooler på disse bilene, gitt.

Nilsebu
23/09/10, 16:32
dårlig med intercooler på disse bilene, gitt.

Er jo intercooler på turbomodellene :)

mrstfu
23/09/10, 16:37
jaja, men ikke på min og greenshadow sin. fikk det for meg at det var greenshadow som hadde startet tråden, my bad:D

Ola Hagen
04/10/10, 05:50
Er det ingen som kunne legge ut bilder av v70 eller 850 med fjernlys innafor grillen? Så jeg kan se åssen den ses ut med panseret lukket og åssen den er festet bak grillen ;)

Karsko1
04/10/10, 12:23
Jeg må si at jeg følger denne. Kunne selv tenkt meg mer lys nå i vintermørket, men vil ikke ha slikt synlig på bilen...

Ola Hagen
10/10/10, 21:53
Ehmm.... *kremt*.. er det ingen som har bilde av 1000metere bak grillen på 850/V70 eller er det den lysta til å stikke ut og ta bilde i den kalde høstværet som har skylda her til at det er svært lite bilder her? :p

Morgis
10/10/10, 22:01
kan kanskje benytte meg av tråden når det er snakk om ekstralys..
hvordan er effekten på hella micro DE xenon fjernlysene?
Tenker ikke pris.

mrstfu
10/10/10, 22:16
Ehmm.... *kremt*.. er det ingen som har bilde av 1000metere bak grillen på 850/V70 eller er det den lysta til å stikke ut og ta bilde i den kalde høstværet som har skylda her til at det er svært lite bilder her? :p

se i prosjekttråden min, skulle ikke det være tilfredsstillende, kan jeg løpe ned og ta flere bilder. sa fra hva du vil ha da:D

Morgis
10/10/10, 22:25
se i prosjekttråden min, skulle ikke det være tilfredsstillende, kan jeg løpe ned og ta flere bilder. sa fra hva du vil ha da:D

Thats the spirit !

mrstfu
10/10/10, 22:34
Thats the spirit !

nuvel, glemte å si jeg tar meg godt betalt:D

hørte på Autoslalom at du hadde fått godkjent kyllingen med ekstra vekt pga AWD, Morgis? Eller var det bare rykter?


Tenkte vi kan ta litt OT inntil bildeønsker kommer inn:D

Ivar Hestø
11/10/10, 12:26
Ehmm.... *kremt*.. er det ingen som har bilde av 1000metere bak grillen på 850/V70 eller er det den lysta til å stikke ut og ta bilde i den kalde høstværet som har skylda her til at det er svært lite bilder her? :p


Hvis du ser salgstråden min her på forumets bilsalgs side, så ser du hvodan jeg montete mine lys bak grillen.

Edit: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=10795

Agrostar
11/10/10, 16:34
nuvel, glemte å si jeg tar meg godt betalt:D

hørte på Autoslalom at du hadde fått godkjent kyllingen med ekstra vekt pga AWD, Morgis? Eller var det bare rykter?


Tenkte vi kan ta litt OT inntil bildeønsker kommer inn:D

Det er vel berre rykter, han måtte jo plukke ut ALT som ikkje behøvdes og som ikkje syntest :p Bytta jo til og med ut elseta til heilmanuelle.

Ola Hagen
11/10/10, 16:52
se i prosjekttråden min, skulle ikke det være tilfredsstillende, kan jeg løpe ned og ta flere bilder. sa fra hva du vil ha da:D

jaja, da har jeg lest gjennom tråden din, så jo inte gæli ut med de bak grillen altså ;)

Meeeen, jeg fant ikke bilde av de med panseret oppe :P

forsatt lyst til å ta ett eneste bilde til? ;)

Ola Hagen
11/10/10, 16:55
Hvis du ser salgstråden min her på forumets bilsalgs side, så ser du hvodan jeg montete mine lys bak grillen.

Edit: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=10795

såg jo fint og enkelt ut de lysmonteringa ja.

Brukte du org fjernlys sats fra volvo for å koble til de fjernlysa ell?

mrstfu
11/10/10, 22:30
jaja, da har jeg lest gjennom tråden din, så jo inte gæli ut med de bak grillen altså ;)

Meeeen, jeg fant ikke bilde av de med panseret oppe :P

forsatt lyst til å ta ett eneste bilde til? ;)

får jeg lov og utsette det til imorra? jobba i 13 timer nå, er helt skutt:D

send meg en PM og minn meg på det, så ordner vi det:D

Ola Hagen
12/10/10, 16:36
får jeg lov og utsette det til imorra? jobba i 13 timer nå, er helt skutt:D

send meg en PM og minn meg på det, så ordner vi det:D

nå er det morran og en ny fin dag med fint vær til å ta noen bilder ;)

mrstfu
12/10/10, 16:37
riktig.. er hos mutters en tur, skal huske å knipse når jg kommer hjem!

Karsko1
17/10/10, 18:05
Minner om at tiden går:P

v70dude
17/10/10, 18:53
ikke no bilde enda gitt? :P

mrstfu
17/10/10, 23:44
må bare beklage på det sterkeste, karer, har hatt fullt opp i prioriteringsboka i de siste, bilen døde litt i fanget mitt her og slikt. men, uansett, her er det jeg har, håper det tilfredsstiller herskapet:D:

http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/DSC00594.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/DSC00597.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v241/satanexp/DSC00596.jpg

det siste bildet er ned i hullet i plasten i fronten, der panserlåsen går. noen flere forespørsler, si fra, men ha tålmodighet:D

Karsko1
19/10/10, 08:35
Noen som har en følelse på hvordan effekten av ekstralysene blir med original V70 grill (i krom)?

Ola Hagen
19/10/10, 13:45
brukte du org fjernlys kabelsett fra volvo her eller, lagde du noe sjøl?

mrstfu
19/10/10, 23:03
her er alt lagd sjøl, med unntak av elektriske vinduer og speil, er denne bilen ribba for ekstrautstyr fra fabrikk, så ikke noe poeng i å fortsette med det. hadde det vært en R eller T5-R, hadde jeg kjørt alt originalt, men dette er jo ikke akkurat en sjelden bil. alt handlet inn på Torshov/Biltema, med kreative forriglinger og forbikoblinger med brytere, releer, sirkinger osv... morsomt med kabler, dvs jeg har jo et kabel HELVETTE bak ene fremlykta, men det blir ordnet opp i:D

lyset bak en original grill blir noe begrenset, selv om, forutsatt at du har skikkelige reflektorer, det definitivt blir en liten forskjell. i min originale grill ble lyset veldig konsentrert, da tykkelsen på rillene i grillen ikke tillater noe særlig spredning av lyset. ca midt på ble det en del ekstra lys, hvis flata jeg lyste på var nærmere enn 10meter, kunne jeg se de mørke partiene hvor grillen holdt igjen lyset:D

så sånnsett, hvis du i hovedsak er ute etter lyseffekt, er en nettinggrill absolutt å anbefale. jeg har hjemmesnekra nettinggrill nå, og det lyser MYE bedre, selv om reflektorene mine er spist opp.

har hørt at hella rallye compact passer fint inne i grillen, litt knot med montering blir det nok uansett.

tips: hvis du allerede har kabel til bass-forsterker gående fra batteri og gjennom røret under rattet, anbefaler jeg å hente jord til releet fra inne i kupeen, på denne måten slipper man to ledninger til bryter inne i kupeen. dette røret pakkes jo fullt ganske fort med litt kraftig stereo, så jo mindre ledninger, jo bedre:D

skulle det være noe mer, er det bare å si fra, veit:D