PDA

Vis full versjon : Åpent filter, lite problem!?



Madice
16/09/10, 20:11
Jeg har da tenkt å montere åpent filter i min 740 m/B230F motor.
Det jeg lurer på: Det går en "slange" fra motoren, under viften, og inn i luftfilterboksen, hva skal man gjøre med denne? Kan man bare ta den vekk? Virker jo litt dumt, siden det kommer til å være et hull inn på en måte da...:confused:

Njål Nilssen
16/09/10, 20:13
Jeg har da tenkt å montere åpent filter i min 740 m/B230F motor.
Det jeg lurer på: Det går en "slange" fra motoren, under viften, og inn i luftfilterboksen, hva skal man gjøre med denne? Kan man bare ta den vekk? Virker jo litt dumt, siden det kommer til å være et hull inn på en måte da...:confused:

det er vel varmluftslangen det da...lurt å ha den på ved vinterstid...

Madice
16/09/10, 20:14
Tenkte med det var noe sånt.. Men går det ikke an å lage et eller annet, sånn at den kan være på sammen med luftfilter?

VolvoR-Sport
16/09/10, 20:16
lag et rør til filteret med uttak til den slangen ;)

Njål Nilssen
16/09/10, 20:17
Tenkte med det var noe sånt.. Men går det ikke an å lage et eller annet, sånn at den kan være på sammen med luftfilter? tja, men kan være lurt å ha termostaten også...dumt hvis den blåser inn varmluft på sommerstid...

Madice
16/09/10, 20:17
Jah, må vel bli noe sånt ja.. Får se ka man finner på;)

ChrML
16/09/10, 20:18
Hva er egentlig poenget med varmluftfunksjonen? Den er jo ikke på de litt nyere bilene med B230F(B).

Njål Nilssen
16/09/10, 20:24
Hva er egentlig poenget med varmluftfunksjonen? Den er jo ikke på de litt nyere bilene med B230F(B).

Varmluft på min B230F fra '90 originalt... ideelt bør jo innsugslufta ligge på ca. 20 grader, selv om vinteren... (bruker mindre suppe også da, for de som bryr seg om det)