PDA

Vis full versjon : Mager blanding LH 2,4 aner ikke hvorfor..



Muren Motorsport
16/09/10, 19:49
Hei! Har fått feilkoder:
221 Oksygensensor, for mager blanding.
113 Oksygensensor justering for mager eller for rik.
231 Oksygensensor justering for rik eller for mager.

Har sjekka bensintrykk, ok. Ohm'a dyser. 16,2ohm alle fire. gått over alle jordingspunkt.
Vil liksom ikke begynne å bytte alle deler som KAN gi nevnte feilkoder.
Begge bensinpumpene virker,filteret er ett lite hallår gammelt.
Tips? feilen kom over natta! Merka det hvertfall om morgenen,da den var litt rar på tomgang.

Mvh stian muren
89 volvo 740 LH 2,4

jonass
16/09/10, 20:14
Kan jo være lambdaen som tuller litt for deg

Muren Motorsport
16/09/10, 20:24
Har tenkt tanken ja.. Men så sier andre folk:bytt LMM! den bestemmer Blandinga! Litt enklere å lese koder på Omegaen jeg har. Den forteller hva slags del som er kaputt! Ikke bare att der er ett problem,slik volvoen gjør.
Lmm'n har hvertfall tråden inntakt, den gløder etter jeg stopper motoren. så jeg går i utgangspunktet utifra att den er ok.

R.G
16/09/10, 21:53
er mest trolig lambda ja siden alle feilkoder går på den

Sebbe
16/09/10, 22:02
eller falskluft? og merket du at motoren gikk rart på tomgang med en gang du startet den? eller etter den var blitt varm? for hjernen bruker ikke signalet fra lambdaen før motoren er helt varm.

gaupe
16/09/10, 22:08
Fekk liknande symptom når slangen til bensintrykkregulatoren saug falsk luft, men du hadde kanskje allereide sjekka det?

Muren Motorsport
16/09/10, 22:23
Finner ikke falskluft med startgass hvertfall. Merket det fra kald motor ja, men godt mulig det skjedde på kjøreturen kvelden før.
Har prøvd å slette kodene. de dukker ikke opp igjen før etter en kjøretur,Dvs. de blir ikke trigga av tomgangsturtall.
Klør snart av siste rest av hår! :)

ArneR
17/09/10, 05:04
Det er vel tankpumpa dette..

Hadde samme problemet på min, slang feilkoder om feil blanding på dellast osv. og gikk dårlig. Byttet tankpumpa til en "original" kjøpt fra fcpgroton og siden ble det greit.

Muren Motorsport
17/09/10, 19:58
Det er vel tankpumpa dette..

Hadde samme problemet på min, slang feilkoder om feil blanding på dellast osv. og gikk dårlig. Byttet tankpumpa til en "original" kjøpt fra fcpgroton og siden ble det greit.

Tankpumpa virker som nevnt over.. bytta den pumpa for ca 2 år siden. Når tankpumpa var defekt lagde pumpa under bilen mye lyd, vart vel kavitasjon vil jeg tro.

TeamBørnOut
17/09/10, 20:08
Hei! Har fått feilkoder:
221 Oksygensensor, for mager blanding.
113 Oksygensensor justering for mager eller for rik.
231 Oksygensensor justering for rik eller for mager.

Har sjekka bensintrykk, ok. Ohm'a dyser. 16,2ohm alle fire. gått over alle jordingspunkt.
Vil liksom ikke begynne å bytte alle deler som KAN gi nevnte feilkoder.
Begge bensinpumpene virker,filteret er ett lite hallår gammelt.
Tips? feilen kom over natta! Merka det hvertfall om morgenen,da den var litt rar på tomgang.

Mvh stian muren
89 volvo 740 LH 2,4

sånn "tatt ut i lufta" så tror jeg bilen prøver å fortelle deg at lamda sonden er herpa......................

Muren Motorsport
17/09/10, 20:18
sånn "tatt ut i lufta" så tror jeg bilen prøver å fortelle deg at lamda sonden er herpa......................

viss jeg parerer med att idag har jeg kjøpt ny original volvosonde.. å bilen oppfører seg AKKURAT likt som før, hva da???????????? samme koder.

Fighter
17/09/10, 20:21
viss jeg parerer med att idag har jeg kjøpt ny original volvosonde.. å bilen oppfører seg AKKURAT likt som før, hva da???????????? samme koder.
Resatt hjernen etter du byttet?

TeamBørnOut
17/09/10, 20:22
sjekk om du har eksoslekasjer forran lamdan.
du får måle om det er noe kabelbrudd noe sted så hjernen ikke får signal fra lamdan.
hvormye kostet orginal lamdan? :)

Muren Motorsport
17/09/10, 20:23
tok plussen av batteriet mens jeg bytta ja.. ingen feilkoder før etter testtur.

TeamBørnOut
17/09/10, 20:24
Hvor kjøpte du lamdan hen? (Du har byttet? Noen sier jo bare de har byttet deler for å "luke vekk " ting.. haha :D)

Muren Motorsport
17/09/10, 20:27
sjekk om du har eksoslekasjer forran lamdan.
du får måle om det er noe kabelbrudd noe sted så hjernen ikke får signal fra lamdan.
hvormye kostet orginal lamdan? :)

ingen eksoslekkasjer. prisen er kompispris med han som jeg kjøpte bilen av, og jobber på volvoverkstedet i vik.. :) Litt mer en biltema!

Muren Motorsport
17/09/10, 20:29
Hvor kjøpte du lamdan hen? (Du har byttet? Noen sier jo bare de har byttet deler for å "luke vekk " ting.. haha :D)

Du sier noe der.. Men jeg er lei av å bytte deler på måfå. Har andre ting å bruke penger på.

Voc Anders
17/09/10, 20:33
ohm tempsensoren.

Muren Motorsport
17/09/10, 20:55
ohm tempsensoren.

Våt ble jeg ja! Bilen ble brukt i 5 tida.. Kan tenke meg den var ca 20c nå. Ohma til 4,71 ohm. har ikke peiling på ohm verdiene hær.

Voc Anders
17/09/10, 22:00
Våt ble jeg ja! Bilen ble brukt i 5 tida.. Kan tenke meg den var ca 20c nå. Ohma til 4,71 ohm. har ikke peiling på ohm verdiene hær.

Har dem ikke i huet sjøl, men hvis noen har autodata eller noe original litteratur står det vel noe der.. mener å huske at det skulle ligge på 20ohm ved 20 grader, men er laaaaaangtfra sikker. holdt på med en som drukna for litt sia, den var det tempsensoren som var feil på, kjøpte en ny tempsensor på meca som ga samme resultat(!), en ny til å da var den i orden... men greit å få vite hva verdiene skal være først, er jo greit å måle det så.

Muren Motorsport
08/10/10, 19:39
Lmm var årsaken til feilen.