Logg inn

Vis full versjon : Godkjenne orginalt eller trimmet?

smygen
16/09/10, 18:41
Hva er best/vanligt å gjøre som tittel sier?
Har fått ett tilbud på en B230FT til min 240, men så lurer jeg på om det er best å la oss si trimme motoren til en 200-220hk før man går til biltilsynet! Planen er å begynne med en slik "husmortrim" i første omgang.. Men lurer på om jeg først skal godkjenne motoren orginalt eller om jeg skal trimme den først!

For etter som jeg har forstått så er 240 med ventilerte skiver fremme godkjent opptil 220hk. Så det er vel ikke ulovlig å trimme motoren til den effekten å så godkjenne? Eller hvordan blir det?

Kuleberg
16/09/10, 18:45
Hva er best/vanligt å gjøre som tittel sier?
Har fått ett tilbud på en B230FT til min 240, men så lurer jeg på om det er best å la oss si trimme motoren til en 200-220hk før man går til biltilsynet! Planen er å begynne med en slik "husmortrim" i første omgang.. Men lurer på om jeg først skal godkjenne motoren orginalt eller om jeg skal trimme den først!

For etter som jeg har forstått så er 240 med ventilerte skiver fremme godkjent opptil 220hk. Så det er vel ikke ulovlig å trimme motoren til den effekten å så godkjenne? Eller hvordan blir det?

ska du trimme så blir det plutselig mye mer styr, for da må det vel vises fram benkepapirer. Selv om di sier 220 med den å den delen, så er ikke gjetting mye godtatt hos biltilsynet. Så det beste er vel egentlig å stille ned trykket litt hvis du skal inn å vise den, og rett å slett bare holde helt kjeft, og ikke ha noe synlig trim.. Han på tilsynet kan ikke se om du har chip eller en annen kam eller no slik uansett

smygen
16/09/10, 20:06
Ja jo.. sant det! Men har tenkt litt på det, å tenker det er lettest å godkjenne orginalt :) Å heller trimme litt etterpå..

Kuleberg
17/09/10, 06:49
Ja go plass å skru oppi volvoen uansett så har ikke mye å si :)

smygen
17/09/10, 18:14
Ja go plass å skru oppi volvoen uansett så har ikke mye å si :)

Hehe.. ja sant det :)
Skrudde av starteren på en Toyota Corolla xli her en dag, der var det trangt kan en si ;)

smygen
21/09/10, 18:14
Men hvordan blir det visst man godkjenner med orginalt oppsett. Og senere blir stoppet i kontroll med en lett trimmet motor (ikke over 220hk).

TeamBørnOut
21/09/10, 18:16
kan være smekk på lanken det hvis du må bli med å teste bilen på rulle.. men det har ikke skjedd mange enda :) de er faktisk mest ivrige på å ta helt nye diesel biler :D
ekke penger å tjene på gammal volvo

smygen
21/09/10, 18:23
hehe.. Godt å høre :D
Men forsikringsmessig da? Hva visst du har ett uhell, knuser en annen bil eller noe i den dur, og har trimmet bilen (igjen ikke over 220hk da).

TeamBørnOut
21/09/10, 18:27
knuser du en annen bil så er du fuckt uansett om du har 110hk eller 300 :P

smygen
21/09/10, 18:32
Jaja.. Men lurer på om det blir mye verre visst du har mer hester i bilen en det motoren egentli skal gi orginalt?

kapli
21/09/10, 19:03
Men åssen skal dem vite at du har trimma motorn?

Greit om du har HX 55 turbo;P men med ein enkel liten chip er jo ikkje akkuratt så merkbart.

smygen
21/09/10, 19:08
Nei.. Du har jo ett poeng der!