PDA

Vis full versjon : Øvre støtdemperfeste!



degocostly
16/09/10, 16:52
Hei, har ulyd i bakstillig og fiks tips om at det kunne være øvre støtdemperfeste. Hvordan ser jeg at det er ødelagt? Syns festet ser någenlunde bra ut.

ola normann
16/09/10, 17:25
Se på øvre feste (inne i bilen) mens du gynger på bilen, hvis du ikke ser noe rart så ville jeg tro det er i orden, når mitt var ødelagt så fulgte halve feste med demperen inn i bilen.

degocostly
16/09/10, 19:45
Var helt brukbart fant jeg ut. Da er det noe annet som er gåent.....

Jan
17/09/10, 14:28
Holder også på med bakstillingen og ulyd, klikking ved ujevnheter i veibanen (og de er det jo ikke så ofte er fraværende).
Byttet øvre støtdemperfeste, da så jeg at støtdemperne ikke bar skrudd skikkelig fast.
Så har du nedre gummiforing på demperen, har ikke vert med på at den er gåen.

Så har du foringene som på en måte sitter fast i bakakselen og holder motstående ende.
Vet ikke om de blir så slitt men kan bli spist opp av saltet.
Når jeg skiftet på venstre side var det ganske greit:
Jekket opp bilen på begge sider bak så også høyre bakhjul hang fritt.
Demonterte venstre bakhjul.
Løsnet de to boltene som holder festet i venstre del av bakakselen.
Fikk frem foringa og løsnet en skrue godt hjulpet av noen treklosser og et kubein.
Vet ikke om det er godt nok men jeg skulle merket opp nøyaktig og målt avstanden mellom de to akslene slik at hjulgeometrien kunn beholdes.

Så har du de store som står festet i karosseriet forran hjulet og går inn i bakakselen.
Det er den ene av de jeg mistenker på min.
Det ligger en link her på 850 / V70 om hvordan en kan få skiftet disse.

Om det kan være noe som kan lage "klikke-lyd" i hjulfestet vet jeg ikke.
Så er det fjæra.

Morgis
17/09/10, 15:54
er øvre demperfeste som er storsynderen bak på disse bilene.
Kan godt være den er gåen, selv om den ser OK ut..
Ellers kan det være alt av foringer :)

degocostly
17/09/10, 16:13
Ok. Demperfestet var jo billig også, så jeg bytter på begge sider, og ser om det blir bedre :)