PDA

Vis full versjon : Hvilken Blåse???



Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 13:45
jeg skal bytte turbo i 945 Lt'n min å lurer på hvilke blåser som passer rett i :confused:

samt aner jeg ikke hvilken kam jeg ska bytte til om jeg vil ha jamt drag fra bunn til topp turtall? :confused:

TeamBørnOut
16/01/10, 13:54
Orginal kammen har et jamt drag fra bunn til topp.
Kjøp en T3 turbo med pyramid tettning i bunn (som grenrøret ditt har) eller fres ned pyramid opphøyningen på grenrøret og kjør med en fin t3 turbo.
skal du bytte kam så gå for en t5 kam fra Kg. den drar jamt hele veien og er beregnet på små turboer. skikkelig fammiliebil

Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 14:00
er jo ingen (familie bil) jeg er ute etter egentlig da
menn hvor finner jeg slik turbo å kam rimeligest da?

lader 1 bar nå med 13c og chippet tenning bare.
menn skal bytte chipper nå om noen dager pga tenningsbank over 1,2 bar :(

TeamBørnOut
16/01/10, 14:08
er ikke vits i å lade 1 bar en gang med den turboen... kjør på lavere trykk. du får mer effekt av det etter noen sekunder. men på 1 bar så drar det litt bedre til varmen kommer...
Hvis du ikke er ute etter en fammilie bil så bytt til større turbo en T3 igjen. garrett gt30 med litt størrelse på eller en gt35r. Kjøp en kamaksel av jens gustavson på savarturbo. snakk med han så finner han fram en god kamaksel til ditt bruk. den snilleste kammen han har passer nok for deg som vil ha gjevn drag hele veien (som en fammiliebil). modernebiler med variable kamtider og løft kan gi gjevt drag og bra med effekt. men på gammle rødblokka er ikke dette mulig :P men det spørs hvordan man opplever det også..

Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 14:18
men er det bare bolt on eller er det mye modifisering om jeg bytter til en garret gt30 eller gt35r da?

TeamBørnOut
16/01/10, 14:21
tror ikke du får en som passer rett på(mulig). men hvis du skrur av grenrøret og leverer det til noen med en fres så tar det dem 5 min(ikke det en gang) å frese vekk en liten opphøyning som er på flensen din. Jeg vet at folk har fjernet den selv med vinkelsliper også. men da børr man være stødig.
Alt av turboer du får tak i til en billig penge er egentlig bedre en den bremsen du har nå.

Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 14:24
er egentlig derrfor jag skal bytte ut den dritten som står i nå da :(
det går jo ingen ting..

menn en garret gt35 er helt ok om det skal GÅ skikkelig da vil du si eller?

TeamBørnOut
16/01/10, 14:32
Du vil ta noen stikkaksler med en slik ja. men vi har en annen tråd på forumet hvor det blir diskutert litt forskjeller mellom gt30 og 35.
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=551

Som det blir sagt der så er også gt35 "bare" en t3 turbo. Men det gir nok effekt for en passe orginal maskin. så man slipper gjøre for mye.
en fin Gt35 river nok litt stikkaksler med en god kam og frisk motor :)

Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 14:51
har holdt på lest menn finner ikke ut så veldig mye egentlig :( er Helt Fersk på dette feltet :(

om jeg bytter til en gt35 da??
den koster 1000 lappen mer enn T3 turbo'n, om de sier det ikke er noe forskjell da? hva er vitsn til prisforskjellene?

TeamBørnOut
16/01/10, 15:05
Det er størrelse og flensen man pleier å si sånt til. En gt35 holder til mye effekt. og hvis du bygger deg et enkelt grenrør eller kjøper et grenrør fra klracing ellerno senere så vil du virkelig få litt skyv i maskina di. Men skal du ha alt passe orginalt så gå for en Gt30? da har du drivlinja lenge også. Men ikke noe lavere. gt28rs etc som noen har er jo tragisk liten og gir ikke mye moro.

Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 15:19
menn hvor finner jeg en Gt 30 da? har sittet å leita i hele dag menn finner ingen Gt30 menn finner bare gt35 :S
tror jeg vill gå får en Garret turbo ja

ArneR
16/01/10, 15:21
atpturbo.com selger gt30..

ChrML
16/01/10, 15:27
ATP Turbo selger omtrent alle Garrett turboer, ja, i mange forskjellige A/R og utforminger. Husk at det er ikke kun GT30 eller GT35 som har noe å si. A/R må også være passe, en GT35 med en A/R på over 1 kan bruke evigheter på å få trykk, men flower bra når du først får det, mens en GT35 med A/R på 0.63 kommer mye tidligere.

Det er også forskjellige flenser på det, noen har intern wastegate, mens andre er beregnet på ekstern wastegate. Det enkleste er å montere en med original T3 flens og intern wastegate.

TeamBørnOut
16/01/10, 15:37
Gå for en garrett gt35 da :) blir greit skyv i maskina for litt lek da.


skal du kjøre fra porshe og de store gutta så er det ekstraktorgrenrør, vasskam, chip, dyser og Schwitzer S256 eller Holset HX35 som gjelder. Jeg har kjørt med en lignende turbo på gata (kkk27 fra moderne lastebil) og jeg syns det var bedre en noe anner jeg har prøvd.. men det er mer jobb :)

Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 16:42
Husk at det er ikke kun GT30 eller GT35 som har noe å si. A/R må også være passe, en GT35 med en A/R på over 1 kan bruke evigheter på å få trykk, men flower bra når du først får det, mens en GT35 med A/R på 0.63 kommer mye tidligere. ? ? ? :(

hva skal jeg se etter når jeg skal lete snurre da?

TeamBørnOut
16/01/10, 16:52
spørs som sagt hva du er ute etter. jeg mistenker at noe på 063 ville passet deg bra :) Det er uansett mulig å bytte senere hvis du skal hente ut mer effekt

Frank-Volvo-Tronsmo
16/01/10, 16:56
men hvordan skal jeg gjøre det når jeg skal bestille en Gt30 da kan vi si åsså skal ha 0,63 A/R ?